Sökning: "Extremsport"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Extremsport.
1. BX CENTER
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : The building will create a meeting place for athletes who want to develop their knowledge in associated extreme sports. BX center should be a destination where development and training are in focus. The activities should feel both easily accessible and inclusive, while there is the opportunity for individual training opportunities. LÄS MER
2. Can Shared Pain Contribute To Brand Community?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Anna-Sofia Cappelen, Linn Erander, Michael Trane, Oskar Borg Handledare: Oskar Christensson Nyckelord: Brand Community, Consumer Culture Theory, Consumer Identity Project, Marketplace Cultures, Extremsport, CrossFit, Konsumtionsfenomen, Identitetsskapande, Gemenskap, Smärta. Syfte: Uppsatsen syfte är att öppna upp en ökad förståelse för det kollektiva identitetsskapandet som sker genom extremträning som ett konsumtionsfenomen via en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER
3. Motivation till och Upplevelsen av Hinderbanelopp : Obstacle Course Race (OCR)
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Föreliggande studie syftade till att använda självbestämmandeteorin för att öka kunskapen om motiv till OCR-deltagande i Sverige genom att studera a) deltagarnas upplevelse av självbestämmande utifrån motivationsregleringarna, b) om de grundläggande psykologiska behoven tillfredsställs i deltagandet och c) vilka egenskaper (t.ex. LÄS MER
4. Generation Y:s syn på livsstilar, image och marknadsföringsmeddelanden i sociala medier : En kvantitativ studie med fokus på extremsport
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Sponsring är ett marknadsföringsverktyg som används av företag för att skapa konkurrensfördelar samt för att nå en specifik målgrupp. Vi möts dagligen av sponsring i olika former och vi tar till oss denna typ av marknadsföring beroende på våra intressen och vår livsstil. LÄS MER
5. Parkour & Freerunning En normbrytare i det offentliga rummet : Parkour & Freerunning A Norm breaker in the public space
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Det har med uppsatsen varit en lång resa. Den har gett mig en ökad kunskap och förståelse om Parkourens estetik och filosofi. Jag trodde när jag började det här projektet att det skulle bli svårt att kunna göra något av det. Jag fruktade att källmaterialet var alldeles för tunnt och att den teoretiska grunden inte riktigt fanns där. LÄS MER