Sökning: "Eyetracking"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade ordet Eyetracking.

  1. 1. Uppspelningshastighetens betydelse påverkar uppspelningshastigheten förståelsen och upplevelsen vid samtidig lyssning och läsning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Carolina Ehrencrona; Sofia Gustafsson; [2023-11-20]
    Nyckelord :Kognitiv belastning; Samtidiga lyssning vid läsning; Automatiseringsteorin; Mind-Eye-hypotesen; Eyetracking; Cognitive load; Listening-while-reading; Automaticity theory; Mind-eye hypothesis; Eye-tracking;

    Sammanfattning : Samtidig lyssning vid läsning har studerats som ett hjälpmedel för att underlätta läsning. Tidigare studier har visat tvetydiga resultat om samtidig lyssning påverkar läsförståelse eller inte och det har spekulerats i att ljuduppselningens hastighet kan vara en påverkande faktor. LÄS MER

  2. 2. Blink detection in eye tracking

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)

    Författare :Sean Howat; [2023]
    Nyckelord :Eyetracking; Blink detection; SVM;

    Sammanfattning : This report discusses the accuracy of blink detection in eye tracking, using machine learningalgorithms. Blink detection is used in a wide variety of medicinal and psychological applica-tions such as a controller for motor impaired individuals. Image classification has recentlybeen used in eye tracking and blink detection applications. LÄS MER

  3. 3. Avatar Control using Eye-Tracking in Virtual Reality : A user study on the sense of embodiment, user experience and workload using a Unity3D Prototype

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Axel Goris; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; Avatar Embodiment; Eye Tracking; User Experience; Accessibility; Virtuell Verklighet; Avatar förkroppsligande; Ögonspårning; Användarupplevelse; Tillgänglighet;

    Sammanfattning : This master’s thesis investigates methods for improving accessibility in virtual reality (VR), focusing on avatar control for individuals with limited mobility. VR offers an opportunity to help them with specific rehabilitation. LÄS MER

  4. 4. The Influence of Usability on Cognitive Load and Eye-movements

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Max Mauritsson; Anton Jigsved; [2021]
    Nyckelord :Eyetracking; Eye-tracking; Cognitive load; CLT; Usability; Eye-movements; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : With its increased availability on the commercial market, eye-tracking has become a widely accessible system for analysing eye-movements. This has opened up new possibilities in evaluation of usability in human-computer interaction, which has had a history of being expensive, time-consuming and often performed based on poorly documented standards and objectives. LÄS MER

  5. 5. Robot Gaze Behaviour for Handling Confrontational Scenarios

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Paul Gorgis; [2021]
    Nyckelord :Eye Gaze; Gaze Behaviour; Human-Like; Model; Human-Robot Interaction HRI ; Social Robots; Confrontational Scenarios; Blick; Blickbeteende; Människolik; Modell; Människa-Robot Interaktion MRI ; Sociala Robotar; Konfrontationsscenario;

    Sammanfattning : In everyday communication, humans utilise eye gaze due to its importance as a communication tool. As technology evolves, social robots are expected to become more adopted in society and, since they interact with humans, they should similarly use eye gaze to elevate the level of the interaction and increase humans’ perception of them. LÄS MER