Sökning: "FÖRetagsekonomi plats"

Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden FÖRetagsekonomi plats.

  1. 1. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Ivarsson Simon; Julia Karlernäs; [2024]
    Nyckelord :place marketing; place brand; ARA-model; new industrialization; skill shortage; platsmarknadsföring; platsvarumärke; ARA-modell; nyindustrialisering; kompetensbrist;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Hur ESG påverkar företagens finansiella prestationeroch marknadsvärde : en studie på företag inom EU år2022

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonatan Hansander; Lucas Melander; [2024]
    Nyckelord :ESG; Hållbarhet; Legitmitet; Lönsamhet;

    Sammanfattning : ESG information, tillsammans med övrig hållbarhetsredovisning, har för företag blivit  vanligare utifrån nya normer och regleringar som uppstått inom redovisning. Detta har  medfört en ökad mängd forskning inom området där resultaten skiljer sig från studie till  studie. LÄS MER

  3. 3. Den värdebaserade vårdens upplevelse

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ster Arafat; Christa Maria Raheb; [2023]
    Nyckelord :Value-based healthcare; healthcare; patient; caregivers; customer; Värdebaserad vård; sjukvården; patient; vårdgivare; kund;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur införandet av managementkonceptet värdebaserad vård upplevs av vårdgivare respektive patienter. Vi vill även undersöka hur arbetet med värdebaserad vård påverkar kvaliteten av vården. LÄS MER

  4. 4. Hållbar outsourcing : En kvalitativ studie om hur svenska företag arbetar för att uppnå miljömässig hållbarhet i de outsourcade delarna av försörjningskedjan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Rönnqvist; Julia Sjödin; [2023]
    Nyckelord :Outsourcing; försörjningskedja; hållbarhet; miljömässig;

    Sammanfattning : Hållbarhet är ett viktigt ämne i dagens samhälle med tanke på de globala utmaningar som världen står inför, såsom exempelvis klimatförändringar och hållbart resursutnyttjande. Outsourcing är en populär affärsstrategi bland företag som kan resultera i att flödeskedjan blir mer komplicerad. LÄS MER

  5. 5. Storvreta IBK:s arbete med marknadsföringsmixen : En kvalitativ undersökning om hur Storvreta IBK arbetar med marknadsföringsmixen för att skapa ett attraktivt evenemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Klara Wennerholm; [2023]
    Nyckelord :marketing mix; sports; sports club; floorball; Storvreta IBK; marknadsföringsmixen; sport; idrottsklubb; innebandy; Storvreta IBK;

    Sammanfattning : Innebandyklubben Storvreta IBK leder publikligan i Svenska Superligan och har länge haft höga publiksiffror. Detta bevisar att Storvreta IBK har ett attraktivt evenemang att erbjuda och andra klubbar har tagit inspiration från dem kring upplägg och liknande. LÄS MER