Sökning: "Färgval"

Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade ordet Färgval.

  1. 1. Multimodal analys av energiföretags texter på webben : Karlstad Energi och Hedemora Energis, webbpublicerade texters visuella och textuella likheter och skillnader efter Rysslands invasion på Ukraina.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Ruth Schliephacke; [2024]
    Nyckelord : the energy crisis; Karlstad Energy; Hedemora Energy; visually analyze; textually analyze; energy and electricity.; Energikris en ; Karlstad Energi; Hedemora Energi; visuell analys; textuell analys; energi och el.;

    Sammanfattning : Background and Purpose: The energy crisis that evolved from Russia’s attack on Ukraine had an impact on Swedish energy companies. Therefor these energy companies Karlstad Energy and Hedemora Energy published texts containing the word “energy crisis”. LÄS MER

  2. 2. Hur låter färger? : En kvalitativ studie om musik- och färgassociationer hos icke-synestetiker.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Musikhögskolan

    Författare :Leonard Lukic; [2023]
    Nyckelord :Musik; färg; synestesi; musikupplevelser; färgkodning; multimodalitet; Kandinsky;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur icke-synestetiker inom en västerländsk kontext kodar musikupplevelser efter färg. Det är ett arbete som tar inspiration från synestetiska erfarenheter och implementerar det hos icke-synestetiker. LÄS MER

  3. 3. Färgval och egagerande produktinlägg på sociala kanaler. : En kvalitativ studie om hur färgval i produktpaketering hos lyxvarumärken kan förändra konsumenters engagemang på sociala kanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jack Jerndorf; Zhoobin Kokabidanesh; [2023]
    Nyckelord :Engagement; Luxury products; Color theory; Package design; Social commers; Hedonic value; Engagemang; Lyxprodukter; Färgteori; Förpackningsdesign; Social commers; Hedoniskt värde;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har gjort att sociala kanaler blivit en mötesplats mellan konsumenter och varumärken. Konsumenter både interagerar och konsumerar på dessa kanaler idag vilket har gjort att många varumärken har handelsplatser kopplade till sociala kanaler. LÄS MER

  4. 4. Designförslag för en hälsosam viktförändring : En designorienterad studie för hur viktförändringsapplikationer kan designas för att inte upplevas negativt triggande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Isabel Larsson; Thilda Idsäter; [2023]
    Nyckelord :Mobile applications; health support; weight; weight change; health; Mobilapplikationer; hälsostöd; vikt; viktförändring; hälsa;

    Sammanfattning : Weight change applications have become increasingly common tools for managing various types of weight changes. Weight change applications were initially designed to support individuals undergoing weight changes, but over time, the applications have proven to be problematic as their use can lead to negative emotions. LÄS MER

  5. 5. The Effects of Color on Depth Perception in Virtual Reality : A Case Study

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Linus Wallin; Vilhelm Norström; [2023]
    Nyckelord :Virtual reality; Depth perception; Color; Preattentive visual features; Hue; Saturation; Luminosity;

    Sammanfattning : Finding if color has an effect on depth perception in virtual reality (VR) is important, as it could be important for e.g. surgeons to perceive the depth correctly if they were to be trained in VR environments as a preparation for surgeries on real patients. LÄS MER