Sökning: "Få nya kunder med e-handel"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Få nya kunder med e-handel.

  1. 1. Hur anpassar den svenska dagligvaruhandeln sin affärsmodell till en ökad E-handel?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oliver Bengtsson; [2022-08-16]
    Nyckelord :e-handel; dagligvaruhandel; affärsmodell; förändring;

    Sammanfattning : Inom dagligvaruhandel år 2021 utgjorde e-handeln 5,8 av procent den totala marknadsandelen. Dagligvaruhandeln är en av de branscher med lägst andel e-handel, detta gör att e-handeln förväntas fortsatt ha hög tillväxt, där det prognostiseras att e-handel kommer att utgöra mellan 12-18 av försäljning inom dagligvaruhandel år 2030. LÄS MER

  2. 2. Tillit till små E-handelssidor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jesper Soljamo; [2019]
    Nyckelord :E-handel; UX; tillitsfaktorer; tillit; misstro; webbkaraktärsdrag;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker vilka webbkaraktärsdrag det är som skapar tillit respektive misstro till små E-handelssidor. Studien är inspirerad av en liknande studie som utfördes av Seckler et.al (2014) där de som resultat skapade 18 webbkaraktärsdrag som påverkar tillit och misstro hos webbsidor. LÄS MER

  3. 3. Servicens roll i E-handel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Hanna Söderlind; Gabriel Panisz; [2019]
    Nyckelord :Sensemaking; Sensegiving; E-Handel; E-Logistik; Strategy as practice; Selektiv decentralisering; E-service; Tvärfunktionella lag; Ömsesidig anpassning; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie belyser hur formella ledare ser på ständigt växande e-handel och de tillkommande kundkraven. Tidigare studier är överens om att e-handel ger upphov till dynamisk miljö som innebär att teknik och kundkrav ständigt förändras. LÄS MER

  4. 4. E-handelns påverkan på fysiska butiker

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Mahmoud Maatouk; [2019]
    Nyckelord :E-handel; Fysiska butiker; E-handels påverkan;

    Sammanfattning : Fysiska butiker har det tufft idag, på grund av E-handeln tvingas en hel del fysiska butiker att stänga ner sin verksamhet. E-handeln utgör en stor del av den totala detaljhandeln, därför är det viktigt för fysiska butiker att utvecklas och hitta nya lösningar för att fortsätta sin verksamhet på bästa möjliga sätt. LÄS MER

  5. 5. Trend analysis of custome rbehavior and prediction of future actions

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Mikael Hultkvist; Emil Blohmé; [2017]
    Nyckelord :E-commerce; Predictions; Modelevaluation; Logisticregression; Clustering.; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : E-commerceisgrowingwithinalotsofareas. Itcreatesnewchallengesbutalsoalot of possibilities for the companies. In this thesis we will try to understand customer behaviorthroughaparametricmodel,namelylogisticregression. Theavailabledata isprovidedbyabigcompanyinSwedenwhichissellingproductsthatcanbebought weekly. LÄS MER