Sökning: "Föräldraaktiv introduktion"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Föräldraaktiv introduktion.
1. Introduktion - den viktiga starten för förskolebarnet : -
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Denna studie inriktar sig på att undersöka hur förskolepersonal förhåller sig till och arbetar med introduktionen i förskolan. Studien är en kvalitativa studie som grundar sig i sex stycken semistrukturerade intervjuer, som gjort på olika förskolor. LÄS MER
2. Tre dagars inskolning till förskolan - hur fungerar det? : Vad säger pedagogerna?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Betydelsen av anknytning och trygghet vid introduktion för 1-2 åringar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra förskollärares uppfattningar av anknytning och trygghet vid introduktion av barn mellan 1–2 år samt att skapa en förståelse för om olika introduktionsmodeller kan påverka deras uppfattningar. Det finns huvudsakligen två introduktionsmodeller som är de mest vanliga i Sverige, föräldraaktiv- och traditionell introduktion. LÄS MER
4. "Vi hade vårdnadshavarna med oss hela tiden..." : En kvalitativ studie om förskollärares upplevelser av vilka förutsättningar introduktionen ger
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka förskollärares upplevelser av vilka förutsättningar introduktionen ger. Studiens frågeställning är: hur uppfattar förskollärare arbetet med föräldraaktiv introduktion. LÄS MER
5. Goda relationer under den föräldraaktiva introduktionen : Pedagogers tankar om relationsskapande i förskolan
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra hur pedagoger uppfattar sin roll vad det gäller att skapa goda relationer till barn och deras föräldrar samt den kvarvarande barngruppens betydelse under den föräldraaktiva introduktionen i förskolan. Studien utgår från två frågeställningar som handlar om hur pedagoger uttrycker sin relationsskapande roll och hur de uttrycker den kvarvarande barngruppens roll vid föräldraaktiv introduktion. LÄS MER