Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Att navigera i "adminträsket" : Administrationens påverkan på den kommunala skolan och förändringsarbetet med att minska den.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sanna Johansson; Sofia Strengnell; [2024]
    Nyckelord :NPM; administration; förändringsfaktorer; ADKAR; skola; rektor;

    Sammanfattning : Införandet av New Public Management (NPM) i svensk offentlig sektor har lett till ökad administration och större fokus på rapportering och utvärdering. Kritiker hävdar att omfattande administration kan minska kostnadseffektiviteten inom offentliga verksamheter och underminera professionellas förmåga att utföra sina kärnuppdrag. LÄS MER

  2. 2. Bankens ständiga resa mot en förbättrad miljö : en fallstudie om bankens ständiga förbättring inom de finansiella miljömålen

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Emil Ekberg; Marcus Orehag; [2023]
    Nyckelord :Ständig förbättring; hållbar investering; identifiera; drivkrafter; PDCA; hållbar finansiering; utveckling;

    Sammanfattning : Inom bank är miljöpåverkan som störst inom den indirekta verksamheten, det vill säga bolagens investeringar och finansieringar. För att arbeta mot FN:s globala mål Agenda 2030 behöver banker fokusera och förbättra sitt miljöarbete inom investeringar och finansieringar för den kommande generationens framtid. LÄS MER

  3. 3. CRM och arbetssystem i förändring : En kvalitativ fallstudie om faktorer som leder till förändring av arbetssystem, aktörsroller och aktiviteter vid utveckling av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Rikard Kloth; Thomas Norén; [2021]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; development of CRM; implementation; factors of change; actor roles; processes; work systems; Customer Relationship Management CRM ; utveckling av CRM; implementation; förändringsfaktorer; aktörsroller; processer; arbetssystem;

    Sammanfattning : CRM är informationsproducerande informationssystem som används av organisationer för att registrera samt hantera information om tidigare, nuvarande och potentiella kunder. Kunderna kan enkelt hitta information, recensioner och priser hos konkurrenter vilket har stärkt konsumenternas förhandlingsstyrka. LÄS MER

  4. 4. En “spretig koloss” under förändring : Kommuners komplexitet som en utmaning vid förändringsledning och faktorer som påverkar projektresultat vid implementering av en ny samarbetsplattform

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Fredrik Arnryd; Ida Trosell; [2020]
    Nyckelord :offentlig sektor; förändringsledning; förändringsfaktorer; förändringsmotstånd; projektledning; implementering; samarbetsplattform;

    Sammanfattning : Sveriges regering har satt som mål att Sverige ska vara en ledande nation i digitalisering. Enligt målen ska offentlig sektor effektiviseras med hjälp av digitala medel, vilket ställer krav på att stora och komplexa förändringsprojekt inom IT förverkligas för att skapa långsiktiga lösningar. LÄS MER

  5. 5. Betydelsefulla faktorer vid systeminförande : En fallstudie om förändringsfaktorer som påverkar användarmedverkan vid implementering av ett tidrapporteringssystem

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Julia Zivanovic; Mher Mirzoyan; [2019]
    Nyckelord :system; förändring; användarmedverkan;

    Sammanfattning : Termen användarmedverkan har funnits och arbetats med sedan 1960 talet.Användarmedverkan innebär att utvecklare och användare arbetar tillsammans för att ta framen så bra programvara som möjligt, där syftet är att man vill förenkla användarnas dagligaarbete (Preece et al, 2002). LÄS MER