Sökning: "Förändringskommunikation"
Visar resultat 6 - 10 av 50 uppsatser innehållade ordet Förändringskommunikation.
6. “Hej, vad kan jag hjälpa dig med?”
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Allt fler organisationer använder sig idag av det digitala kommunikationsverktyget “chatbots” i sin kundtjänst för att kommunicera med sina användare. Den främsta anledningen till att chatbots i form av kundtjänst blir allt vanligare på organisationers webbsidor är att de kan effektivisera verksamheten och därmed reducera kostnader. LÄS MER
7. Spindeln i nätet – en kvalitativ fallstudie om mellanchefens kommunikativa betydelse vid en sammanslagningsprocess
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Spindeln i nätet Föreliggande kandidatuppsats undersöker mellanchefens kommunikativa betydelse i en förändringsprocess med hjälp av fallorganisationen Orango AB. Tidigare forskning har belyst att mellanchefen har en betydande roll i en förändringsprocess men trots det finns det lite forskning gällande deras mångtydiga roll. LÄS MER
8. Crafting and Conveying a Meaningful Message of Change : A Case Study of How Data-Driven Change Communication Can Drive Change Readiness in a Swedish Rental Services Company
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In today’s turbulent business environment, an increasing number of businesses and organizations are finding themselves confronted with a crushing pressure to constantly reinvent themselves. Given such a business environment, coupled with high stakes and fierce competitiveness, it is quite unsurprising that most change efforts are reported to fail. LÄS MER
9. Förändringskommunikation : En fallstudie om behovet av information genom en organisationsförändring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Förändringar är något som ständigt pågår i vår omgivning och innebär att organisationer och företag måste vidareutvecklas för att möta de utmaningar och krav som förändringarna medför. För att genomföra lyckad förändring krävs såväl förståelse om varför förändringen måste ske som engagemang för genomförandet. LÄS MER
10. Mellanchefen – skavsårsplåster på förändringsrundan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna fallstudie syftar till att utvinna fördjupad kunskap om mellanchefens komplexa och mångtydiga roll som meningsskapare och meningsgivare under en digitaliseringsförändring. Tidigare forskning har nämligen betonat mellanchefens roll som avgörande under en förändringsprocess. LÄS MER