Sökning: "Fördelar och nackdelar med grupparbete"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Fördelar och nackdelar med grupparbete.

  1. 1. Problemlösning - hur kan kooperativt lärande utveckla elevers problemlösningsförmåga? : En systematisk litteraturstudie om kooperativt lärande i problemlösningsuppgifter.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Frida Jonsson; Wilma Grüner; [2022]
    Nyckelord :Kooperativt lärande; problemlösningsförmåga; problemlösning; grupparbete; matematik; interaktion;

    Sammanfattning : Grunden till litteraturstudien är att matematik vanligtvis utövas enskilt och sällan i grupp, vilket är en bidragande faktor till att elever i årskurs 6 inte uppnår kunskapskraven i matematik (Skolinspektionen, 2020). Syftet med studien är att analysera vilka för- och nackdelar kooperativt lärande har samt vilken inverkan kooperativt lärande har på problemlösningsförmågan. LÄS MER

  2. 2. Lärares uppfattning om grupparbete : Ramfaktorer, fördelar och nackdelar med grupparbete i matematikundervisning på lågstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskap

    Författare :Roudayna Hani Abou el ezz; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Kooperativt lärande i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Johan Andersson; Andersson Albin; [2020]
    Nyckelord :kooperativt arbete; kooperativt lärande; Grupparbete; matematik; undervisningsmetoder; traditionellt arbete;

    Sammanfattning : I detta arbete har vi undersökt lärares åsikter och tankar kring kooperativt arbete inom matematikundervisningen genom semistrukturerade intervjuer. Detta med målet att ta reda vilka begränsningar lärare känner inför undervisning genom ett kooperativt arbetssätt. LÄS MER

  4. 4. Grupparbete i bild

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Tina Bergström; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studiens syfte har varit att i en högstadieskola undersöka hur elever i årskurs nio värderar grupparbete som arbetsmetod i bildämnet. För att konkretisera syftet formulerades följande tre frågeställningar: Hur uppfattar eleverna grupparbete i bild jämfört med övriga skolämnen? Vilka fördelar respektive nackdelar med grupparbete som arbetsmetod i bildämnet lyfts fram av eleverna? Vad anser eleverna att gruppindelning i bildämnet ska baseras på? Det teoretiska ramverket har varit sociokulturellt perspektiv. LÄS MER

  5. 5. Hur löser jag detta? : En studie om elevers lösningsstrategier och arbetskonstellationers betydelse vid arbete med problemuppgifter

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Evelina Jansson; Malin Lorentzon; [2017]
    Nyckelord :Problemuppgifter; lösningsstrategier;

    Sammanfattning : Vid arbete med problemlösning är det svårt att fastställa att de uppgifter som eleverna arbetar med upplevs som problem. Eftersom personen som löser uppgiften uppfattar den olika så används i denna studie benämningen problemuppgifter. LÄS MER