Sökning: "Fördelar och nackdelar om"

Visar resultat 1 - 5 av 1481 uppsatser innehållade orden Fördelar och nackdelar om.

  1. 1. Surfplattan i förskolebarnsutbildning. : En kvalitativ studie om didaktiskafördelar och nackdelar i förskollärares berättelser omsurfplattan

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Fredrik Ellestad; Nathan Jeroense; [2024]
    Nyckelord :Design för lärande; surfplatta; didaktik; Learning design sequences; förskola; förskollärare; lek; multimodalitet; kommunikation;

    Sammanfattning : Undersökningen syftade till att utforska och skapa förståelse för vilka didaktiska fördelar och nackdelar som återberättas av förskollärare relaterat till användning av surfplattor för barnens utbildning i förskolan. Detta då digitala verktyg i förskolan är en ständigt pågående debatt. LÄS MER

  2. 2. Formativ bedömning i undervisning ur lärarperspektiv i ämnet engelska : Formativ bedömnings fördelar och utmaningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Danny Antar; [2024]
    Nyckelord :Formative assessment; elementary school; teachers´ attitudes; formative assessment techniques;

    Sammanfattning : Abstract: The purpose of this study was to investigate the attitudes of six elementary school teachers towards formative assessment strategies and how they employ them. The study employed a qualitative approach, utilizing semi-structured interviews to explore the teachers´understanding formative assessment, its application in their teaching practices, and the perceived advantages and disadvantages associated with its use. LÄS MER

  3. 3. "Lärare har idag frihet att själva välja läromedel..." : En kvantitativ enkätundersökning om lågstadielärares användning av läromedel och eventuella ramfaktorer som begränsar valet av läromedel i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Michaela Eriksson; Ellinor Wollner; [2024]
    Nyckelord :Matematikundervisning; lågstadiet; läromedel; lärobok; ramfaktorteorin;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att presentera hur användningen av läromedel i matematikundervisningen ser ut på lågstadiet samt i vilken utsträckning det finns faktorer som begränsar valet av läromedel i matematikundervisningen utifrån ett lärarperspektiv. Detta gjordes med en kvantitativ ansats där insamlingsmetoden var webbenkät. LÄS MER

  4. 4. Konsekvenser av förändringar i det svenska skolväsendet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Gustav Rasmusson; Rasmus Blixt Jörgensen; [2024]
    Nyckelord :Profilskolor; Skoldiscipliner; Privatskolor; Fristående skolor; Gemensamma nämnare privatskolor; Skolval gymnasie; Ämnesinriktning; Pedagogiska metoder i gymnasieskolan; Elevprestationer gymnasium; Betygsskillnader gymnasium; Social dynamik gymnasieskolor; Utbildningsförberedelser gymnasium; Specialiserade gymnasieprogram; Gymnasieutbildningens effekter; Gymnasieelevers välbefinnande; Skolverket gymnasieskolor; Gymnasieutbildningens framtidstrender;

    Sammanfattning : För de flesta elever utgör gymnasieskolan det sista steget före universitetsstudier, och inom vissa program får eleverna till och med en försmak av högre utbildning. Gymnasiet sammanfaller med en period i ungdomen som kan vara emotionellt utmanande, vilket gör det angeläget att erbjuda eleverna en klar, tydlig och rättvis vägledning så långt det är möjligt. LÄS MER

  5. 5. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anton Bergman; Edith Hoge Beckman; [2024]
    Nyckelord :Country-of-Origin; Swedish Fashion Design; Business Culture; Globalization; Foreign Work; Country-of-Origin; Svensk Modedesign; Affärskultur; Globalisering; Utlandsarbete;

    Sammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER