Sökning: "Företag på Snapchat"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Företag på Snapchat.
1. Transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg : En studie om hur Generation Z ställer sig till marknadsföring i flera mediekanaler i olika format
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Syfte – Syftet med denna uppsats är att undersöka fenomenet transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg och hur Generation Z ställer sig till marknadsföring som kommunicerar information genom flera mediekanaler i olika format. Ur ett historiskt perspektiv används transmedialt berättande inom n jesbranschen och definieras som en interaktiv berättelse som finns på flera plattformar i olika format. LÄS MER
2. Vad är grejen med all hets på sociala medier?
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Användningen av sociala medier ökar ständigt och med detta följer både fördelar och nackdelar. Sociala medier är ett sätt för människor att kommunicera och interagera med andra människor och företag. LÄS MER
3. Sociala Medier - Jakten på den förlorade intimiteten : En kvalitativ studie om Facebook, Instagram och Snapchat
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker hur och varför användare av sociala medier sprider sin aktivitet över flera av dessa samtidigt. Fokus låg på de tre sociala medierna Facebook, Instagram och Snapchat. LÄS MER
4. Marknadsföring på sociala medier - Vad tycker unga? : En jämförande studie av Instagram och Snapchat
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Instagram och Snapchat är två av de sociala medier som ungdomar mellan 16-25 år använder mest. Till en början var dessa medier endast avsedda som sociala plattformar där privatpersoner kunde dela information med varandra men används även idag av företag vid marknadsföring. LÄS MER
5. Från ett nytt perspektiv - En kvalitativ studie om influencer marketing från en influencers perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Från ett nytt perspektiv Influencer marketing beskriver marknadsföringstekniken då företag använder inflytelserika och kända personer för att effektivt sprida ett budskap. Inom influencer marketing verkar de budskapspridande individerna, influencers, på de digitala plattformar som kallas sociala medier, däribland forum som Instagram, Facebook och Snapchat. LÄS MER