Sökning: "Företagets vision"

Visar resultat 1 - 5 av 169 uppsatser innehållade orden Företagets vision.

  1. 1. Skapa rörelse : En studie i underhållningsdesign och dekor som rör på sig.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Gunséus; [2024]
    Nyckelord :Entertainment design; Moving props; Product Engineering Design; Animatronics; Design principles; Underhållningsdesign; Rörlig dekor; Teknisk Design; Animatronics; Designprinciper;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet genomfördes på ett företag som tillverkar dekor till nöjesindustrin ex. nöjesparker och eventbyråer. I dagsläget tillverkar företaget stillastående dekor, men har en vision att i framtiden bygga in olika sorters rörelser. LÄS MER

  2. 2. Development and Application of an End-of-Life Framework

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Daniel Blomberg; David Lorang; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As the global climate crisis becomes more urgent, organizations are forced to find ways of reducing their environmental footprint to meet changing climate policies and consumer demands. As the automotive industry is adapting to the shift from internal combustion engines to electrification, as well as the shift from traditional linear business models to circular ones, there is a chance for new actors entering the market to adopt circular business models from their inception, giving them an edge over incumbent firms who have slower adaption times. LÄS MER

  3. 3. AVID-ramverkets betydelse för det svenska medarbetarengagemanget : En kvantitativ studie om sambandet mellan internkommunikation och medarbetarengagemang i Sverige

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Ebba Sandberg; Amelia Andersson; Emma Fransson; [2023]
    Nyckelord :Internal communication; employee engagement; AVID framework; Internkommunikation; medarbetarengagemang; AVID-ramverket;

    Sammanfattning : This study investigates the phenomenon of internal communication, which is a mainstay of successful companies. Good internal communication has many positive effects, one of them is employee engagement. LÄS MER

  4. 4. Att kommunicera en affärsmässighet och ett ansvarstagande : En kvalitativ studie om organisationsidentitet och legitimitet i en hybridorganisation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fanny Lagerström; Saga Nordström; [2023]
    Nyckelord :organisationsidentitet; hybridorganisation; hybrid organisationsidentitet; strategisk kommunikation; legitimitet;

    Sammanfattning : Organisationsidentiteten kan vara betydelsefull för företag. För hybridorganisationer däremot, kan kombinationen av olika sektorer göra det svårt att förmedla en tydlig organisationsidentitet, som dessutom är legitim. LÄS MER

  5. 5. Infrastrukturinvesteringars påverkan på ekonomisk tillväxt ochattraktionskraft för högutbildade : En studie om visionen Öresundsmetron mellanMalmö och Köpenhamn

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Arian Behrami; Maja Huynh; [2022]
    Nyckelord :Öresundsmetro; investments in transport infrastructure; economic growth; localization; attractiveness for highly educated; Öresundsmetro; investeringar i transportinfrastruktur; ekonomisk tillväxt; attraktionskraft för högutbildade; företagslokalisering;

    Sammanfattning : Investeringar i transportinfrastruktur är dyra och kräver god planering, även då blir det inte alltidsom tänkt. Denna studie ämnar att se relationen mellan en investering i transportinfrastruktur iÖresundsregionen och regional attraktionskraft samt ekonomisk tillväxt. LÄS MER