Sökning: "Företags attraktivitet"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Företags attraktivitet.
1. Att framställa och förmedla konceptet social hållbarhet. En studie om större företags hållbarhetsrapportering av social hållbarhet i deras lokala verksamhet
Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologi; Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Hållbarhet är ett ständigt centralt och aktuellt fenomen i det moderna samhället, och i takt med hållbarhetens ökande betydelse har även förväntningar på ansvarstagande lett till ökade krav gällande företags hållbarhetsrapportering. Samtidig som krav och förväntningar ökar kan sociala aktörer vända arbetet med hållbarhetsrapportering till sin fördel. LÄS MER
2. Distansarbete - Attraktivt eller inte?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Distansarbete - Attraktivt eller inte? Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 poäng. Författare: Adam Christensson, Måns Hedenskog, Axel Jonsson. Handledare: Johan Gromark Nyckelord: Employer branding, distansarbete, arbetsgivarattraktivitet, ansökningsintention, experiment. LÄS MER
3. Den yrkesgymnasiala kompetensen är “hjärtat i vår bransch” : Företags förhållningssätt till den rådande kompetensbristen
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Det råder idag en kompetensbrist på arbetsmarknaden och denna brist präglas av yrkesgymnasial kompetens. Företag efterfrågar arbetskraft med denna kompetens samtidigt som färre elever förväntas läsa dessa utbildningar. LÄS MER
4. CSRs betydelse vid nyrekrytering av ekonomistudenter
Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Modern affärspraxis har inneburit ett skifte på företags huvudsakliga mål; idag är de inte bara angelägna att skapa vinst, de är även angelägna att tillföra värde för samtliga intressenter. Med anledning av rådande skifte har betydelsen av honnörsord likt socialt ansvarstagande ökat, vilket i sin tur ökat fokus på CSR. LÄS MER
5. Marknadsföringsaktiviteter på Instagram : - En kvantitativ studie om hur varumärkesattityd påverkas av företags samarbeten med influencers på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : TitelMarknadsföringsaktiviteter på Instagram - En kvantitativ studie om hur varumärkesattityd påverkas av företags samarbeten med influencers på sociala medier. NivåC-uppsats i ämnet Företagsekonomi. FörfattareFelicia Johnsén & Wintana Habte Gimariam HandledareJonas Molin & Lars-Johan Åge. LÄS MER