Sökning: "Företags etablering i Kina"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Företags etablering i Kina.
1. Svenska Företags Upplevelse av Psykiskt Avstånd vid Etablering i Kina
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Asien har idag några av världens största marknader och med sin kraftiga tillväxt och ökande köpkraft finns det ett ökat intresse för internationella företag att etablera sig. Det finns däremot en skillnad mellan marknader i form av ett psykiskt avstånd och dess beståndsdelar: kulturellt, ekonomiskt och geografiskt avstånd. LÄS MER
2. Svenska miljöteknikföretag i Kina : En studie om företags internationalisering på avlägsna marknader
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Sammanfattning Examensarbete i företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, Marknadsföring, 2012. Författare: Therése Carlbrant, Stephanie Ellfors Handledare: Anders Pehrsson Titel: Svenska miljöteknikföretag i Kina Bakgrund: Det satsas just nu mycket resurser på svensk miljöteknik eftersom dagens klimatomställningar är en stor utmaning och är en utav Regeringens prioriterade områden. LÄS MER
3. Åtagande under osäkerhet : Svensk cleantech i Kina – En studie om företags riskhantering under internationaliseringsprocessen
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Detta är en studie av två svenska cleantech-företags internationaliseringsprocess i Kina. Studien undersöker vilka osäkerheter företagen ställts inför, hur dessa hanterats och vilken påverkan detta haft på etableringens tidsomfattning. LÄS MER
4. Etablering i Dubai. En fallstudie om en svenskbanks möjligheter på en marknad med en stark växande ekonomi
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vårt syfte i denna uppsats är att undersöka om Dubai kan vara en potentiell marknad för Swedbank och detta kommer att göras genom en jämförelse med etableringsprocessen i Kina. Vi vill även poängtera att vi genom denna undersökning kommer fokusera på sökningsfasen som är början på ett företags ingångsfas på en ny marknad. LÄS MER
5. Konsten att bygga affärsrelationer i Kina : en fallstudie av två västerländska företags möte med en främmande kultur
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Kina är en av de snabbast växande marknaderna idag. Västerländska företag ser stor potential i att etablera sig på den stora marknaden. Uppbyggandet av affärsrelationer är en av de viktigaste nyckelfaktorerna till framgång på den kinesiska marknaden. LÄS MER