Sökning: "Företagsekonomi Umeå"
Visar resultat 21 - 25 av 1633 uppsatser innehållade orden Företagsekonomi Umeå.
21. NÄR ERKÄNDE DU DINA MEDARBETARE SENAST? : En kvalitativ studie om att som chef erkänna sina medarbetare vid distansarbete.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Inledning: Idag tillämpar allt fler svenska organisationer distansarbete helt eller delvis till följd av snabb globalisering, tekniska framgångar och världsomvälvande händelser som Coronapandemin. Vidare visar studier att det finns både positiva och negativa aspekter av att jobba på fysisk distans från kontoret, vilket resulterar i såväl möjligheter som gör distansarbete relevant men också i utmaningar som måste mötas. LÄS MER
22. Konkursrisk efter en Going Concern Opinion : En kvantitativ studie om svenska onoterade aktiebolags risk för konkurs efter en GCO i kombination med specifika faktorer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Det krävs tydliga och effektiva regler för att kunna uppnå en välfungerande ekonomi och en stabil marknad över tid. Finansiella rapporter spelar en avgörande roll i detta sammanhang då intressenter använder dem som ett verktyg för att bedöma ett företags finansiella hälsa. LÄS MER
23. External Risks and Audit Fees. A Study on the Influence of external factors on audit fee determination.
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The need for reliable financial information has led to the establishment of audits as a vital component of corporate governance. Audits serve to enhance the credibility of financial statements, mitigate agency conflicts, and instill trust among stakeholders. LÄS MER
24. Digital media use towards relationship initiation in marketing : A qualitative study of Swedish Micro-firms in a B2B context
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : This thesis aims to explore what and how Swedish micro firms use digital media towards relationship initiation in a Business-to-Business (B2B) context. Digital media has been increasingly studied in marketing over time, but it has been predominated by Business-to- Customer (B2C) context, while the Business-to-Business context lacks attention, micro B2B firms even less in particular. LÄS MER
25. THE IMPACT OF INVENTORY MANAGEMENT ON PROFITABILITY : A quantitative study of the food manufacturing sector in Sri Lanka between 2017 and 2021
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : ivABSTRACTBusinesses must overcome a variety of difficulties as a result of the considerable changersin the global economy. Due to import limitations, excessive inflation, and ongoing foreignexchange troubles in the economy. Sri Lankan industries, particularly food markers, arecurrently experiencing extremely difficult times. LÄS MER