Sökning: "Företagsekonomi enkät"

Visar resultat 16 - 20 av 136 uppsatser innehållade orden Företagsekonomi enkät.

  1. 16. MEDARBETARES FÖRÄNDRADE SJÄLVSTÄNDIGHET OCH MÖJLIGHET TILL BESLUTSFATTANDE VID HYBRIDARBETE : En fallstudie med mixad metod om hur självständigheten och möjligheten till beslutsfattande hos individer inom organisationers försäljningsfunktion förändrats vid skiftet till hybridarbete

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sofie Eriksson; Frida Tjärnström; [2022]
    Nyckelord :Organizational change; hybrid work; decision-making; independence; Organisationsförändring; hybridarbete; beslutsfattande; självständighet;

    Sammanfattning : Datum: 2022-05-30 Nivå: Magisteruppsats Företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Sofie Eriksson (94/04/20)  Frida Tjärnström (96/03/05) Titel: Medarbetares förändrade självständighet och möjlighet till beslutfattande vid hybridarbete - En fallstudie med mixad metod om hur självständigheten och möjligheten till beslutsfattande hos individer inom organisationers försäljningsfunktion förändras vid skiftet till hybridarbete Handledare: Magnus Linderström Nyckelord: Organisationsförändring, hybridarbete, beslutsfattande och självständighet Forskningsfråga: Hur upplever chefer och medarbetare att medarbetares självständighet och möjlighet till beslutsfattande förändrats vid skiftet till hybridarbete? Syfte: Syftet med denna fallstudie genom organisationers försäljningsfunktion var att få en djupare förståelse för den organisationsförändring som skett vid övergång till hybridarbete. Detta med ett fokus ur ett självständighets- och beslutsperspektiv på individnivå. LÄS MER

  2. 17. Can less be more? : En studie om betydelsen av influencers följarantal inom influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felicia Holfve; Mudjier Jiddy; [2022]
    Nyckelord :influencer marketing; micro influencer; macro influencer; marknadsföringsstrategier; influenser marknadsföring; macroinfluenser; microinfluenser;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har det blivit allt viktigare för företag att vara aktiva på sociala medier och ha en kontinuerlig uppdatering på de olika sociala plattformarna. Det beror på att influencer marketing som marknadsföringsstrategi börjat ersätta den traditionella marknadsföringen. LÄS MER

  3. 18. Reklam kan vara rolig : En studie om humors påverkan på köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Hasp; Manfred Högberg; [2022]
    Nyckelord :video commercial; humor; advertising; purchase intention and comedy marketing; low involvement product.; Videoreklam; humor; marknadsföring; köpintention; humor i marknadsföring; lågengagemangsprodukt;

    Sammanfattning : Titel: Reklam kan vara rolig; en studie om humors påverkan på köpintention Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Christopher Hasp & Manfred Högberg Handledare: Michelle Ryback  Datum: 2022 – Juni  Syfte: Avsikten med arbetet är att undersöka om en tydlig koppling finns mellan uppskattning av humor och köpintention för produkter med låg engagemangsnivå genom användandet av videoreklam.  Metod: I studien har en kvantitativ forskningsmetod med ett deduktivt tillvägagångssätt använts där datainsamling skett i form av en enkätundersökning med totalt 103 besvarande respondenter. LÄS MER

  4. 19. Hur uttrycket ”på köpet” påverkar värderingen av en vara : En studie kring produktpaketeringens påverkan på endowment effect vid inköp och försäljning av en kaffekopp.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Pontus Axenfalk; Markus Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Endowment effect; Willingness to pay; Willingness to accept; Produktbuntning;

    Sammanfattning : Title: How the expression “in the bargain” affects the valuation of an item Level: Final assignment for bachelor’s degree in business administration  Author: Pontus Axenfalk and Markus Gustafsson Supervisor: Patrik Sörqvist Date: 2022 - June Aim: The purpose of this study is to investigate the interaction between endowment effect and product bundling. More specifically, we intend to investigate whether the size of the endowment effect in relation to a purchased product becomes larger or smaller depending on whether the product is bundled together with another product at the time of purchase. LÄS MER

  5. 20. Svenska konsumenters attityder till varumärkesaktivism : En kvantitativ studie om millennials och centennials

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Denise Hemphälä; Malin Straumdal; [2022]
    Nyckelord :Varumärkesaktivism; Attityder; ABC-modell; Generationsteorin; Millennials; Centennials.;

    Sammanfattning : Dagens tillgång till information från världen över har lett till att konsumenter kan bevittna och ifrågasätta konsekvenserna av företagens agerande på ett sätt som tidigare inte var möjligt. Det har i sin tur ökat konsumenternas press på företagen att ta ansvar och nyttja deras makt till positiv samhällspåverkan. LÄS MER