Sökning: "Företagsekonomi enkät"

Visar resultat 21 - 25 av 136 uppsatser innehållade orden Företagsekonomi enkät.

  1. 21. Känner sig ledare i fastighetsmäklarbranschen som en bluff? : En kvantitativ studie om bluffkänslor hos ledare i fastighetsmäklarbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Filip Magnusson; Hanna Rynler; [2022]
    Nyckelord :The Imposter Phenomenon; leadership; real estate industry; self-esteem; fear of failure; Bluffsyndromet; ledarskap; fastighetsmäklarbranschen; självkänsla; rädsla för att misslyckas;

    Sammanfattning : Titel: Känner sig ledare i fastighetsmäklarbranschen som en bluff? En kvantitativ studie om bluffkänslor hos ledare i fastighetsmäklarbranschen   Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi  Författare: Hanna Rynler och Filip Magnusson  Handledare: Jonas Molin Datum: 2022 – juni  Syfte: Syftet med studien är att undersöka upplevelsen av The Imposter Phenomenon, bluffsyndromet, hos ledare i fastighetsmäklarbranschen. Metod: Studien genomförs med en kvantitativ metod med utgångspunkt i en deduktiv forskningsansats. LÄS MER

  2. 22. Event som marknadsföringsstrategi : En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliver Hedman; Gustav Blomqvist; Alexander Nordström Käll; [2022]
    Nyckelord :Eventmarknadsföring; mässor; varumärkeskapital; varumärkeskännedom; varumärkeslojalitet; varumärkesattityd;

    Sammanfattning : Datum: 2022-01-13   Nivå:            Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för ekonomi, samhälle, teknik, Mälardalens Högskola   Författare: Gustav Blomqvist             Oliver Hedman                 Alexander Nordström Käll                                                                                                                Titel: Event som marknadsföringsstrategi - En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Eventmarknadsföring, mässor, varumärkeskapital, varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet, varumärkesattityd.   Frågeställning: Vad har event för påverkan på ett företags varumärkeskapital? På vilket sätt påverkar varumärkesattityd, varumärkeskännedom och varumärkeslojalitet ett företags varumärkeskapital efter ett event?   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om eventmarknadsföring som en marknadsföringsstrategi påverkar företags varumärkeskapital. LÄS MER

  3. 23. Nätverksbaserade värden eller mer strategi och övervakning? : En kvantitativ studie om riskkapitalbolagens värdeskapande i portföljföretagen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Mette Hauge Bergsland; Evelina Lindberg; [2021]
    Nyckelord :Venture capital; involvement; value; roles; portfolio companies; scout; coach; venture capitalists; Riskkapital; delaktighet; roller; värde; portföljföretag; scout; coach; riskkapitalbolag;

    Sammanfattning : Small and new companies are important for the Swedish economy and are the main source of employment. However, these face challenges in the possibility of obtaining financing, where venture capital becomes an important tool for achieving this. LÄS MER

  4. 24. Hålla social distans när det krävs att vara närvarande : En fallstudie om organisationsförändringar inom detaljhandeln när världen drabbas av en pandemi.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Camilla Bertilsson; Emma Simonsson; [2021]
    Nyckelord :Pandemic; Covid-19; Retail; Co-workers; Leadership; Pandemi; Covid-19; Detaljhandel; Medarbetare; Ledarskap;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att skapa djupare förståelse för hur organisationsförändring, som grundats i en kris (pandemin Covid-19), påverkar ledarskap såväl som medarbetare inom detaljhandelsbranschen. En fallstudie med mixad metod med en deduktiv ansats har genomförts för att skapa en djupare förståelse för uppfattningen kring organisationsförändring grundat i pandemin. LÄS MER

  5. 25. Förpackningens betydelse : En kvantitativ studie om en förpacknings påverkan på konsumenters köpvilja beroende på färg och form

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Fana Hakobian; Lovisa Kallsen Lannerbäck; [2021]
    Nyckelord :Packaging; packaging design; consumer behavior; willingness to buy; Förpackning; förpackningsdesign; konsumentbeteende; köpvilja;

    Sammanfattning : Titel: Förpackningens betydelse - En kvantitativ studie om en förpacknings påverkan på konsumenters köpvilja beroende på färg och form Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i huvudområdet företagsekonomi. Författare: Lovisa Kallsen Lannerbäck & Fana Hakobian Handledare: Patrik Sörqvist Datum: 2021 - maj Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur kombinationen av designelementen färg och form kan påverka konsumenters köpvilja. LÄS MER