Sökning: "Företagsekonomi enkät"
Visar resultat 21 - 25 av 136 uppsatser innehållade orden Företagsekonomi enkät.
21. Känner sig ledare i fastighetsmäklarbranschen som en bluff? : En kvantitativ studie om bluffkänslor hos ledare i fastighetsmäklarbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Känner sig ledare i fastighetsmäklarbranschen som en bluff? En kvantitativ studie om bluffkänslor hos ledare i fastighetsmäklarbranschen Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Hanna Rynler och Filip Magnusson Handledare: Jonas Molin Datum: 2022 – juni Syfte: Syftet med studien är att undersöka upplevelsen av The Imposter Phenomenon, bluffsyndromet, hos ledare i fastighetsmäklarbranschen. Metod: Studien genomförs med en kvantitativ metod med utgångspunkt i en deduktiv forskningsansats. LÄS MER
22. Event som marknadsföringsstrategi : En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2022-01-13 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för ekonomi, samhälle, teknik, Mälardalens Högskola Författare: Gustav Blomqvist Oliver Hedman Alexander Nordström Käll Titel: Event som marknadsföringsstrategi - En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Eventmarknadsföring, mässor, varumärkeskapital, varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet, varumärkesattityd. Frågeställning: Vad har event för påverkan på ett företags varumärkeskapital? På vilket sätt påverkar varumärkesattityd, varumärkeskännedom och varumärkeslojalitet ett företags varumärkeskapital efter ett event? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om eventmarknadsföring som en marknadsföringsstrategi påverkar företags varumärkeskapital. LÄS MER
23. Nätverksbaserade värden eller mer strategi och övervakning? : En kvantitativ studie om riskkapitalbolagens värdeskapande i portföljföretagen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Small and new companies are important for the Swedish economy and are the main source of employment. However, these face challenges in the possibility of obtaining financing, where venture capital becomes an important tool for achieving this. LÄS MER
24. Hålla social distans när det krävs att vara närvarande : En fallstudie om organisationsförändringar inom detaljhandeln när världen drabbas av en pandemi.
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Studiens syfte är att skapa djupare förståelse för hur organisationsförändring, som grundats i en kris (pandemin Covid-19), påverkar ledarskap såväl som medarbetare inom detaljhandelsbranschen. En fallstudie med mixad metod med en deduktiv ansats har genomförts för att skapa en djupare förståelse för uppfattningen kring organisationsförändring grundat i pandemin. LÄS MER
25. Förpackningens betydelse : En kvantitativ studie om en förpacknings påverkan på konsumenters köpvilja beroende på färg och form
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Förpackningens betydelse - En kvantitativ studie om en förpacknings påverkan på konsumenters köpvilja beroende på färg och form Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i huvudområdet företagsekonomi. Författare: Lovisa Kallsen Lannerbäck & Fana Hakobian Handledare: Patrik Sörqvist Datum: 2021 - maj Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur kombinationen av designelementen färg och form kan påverka konsumenters köpvilja. LÄS MER