Sökning: "Företagsekonomi inköp"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden Företagsekonomi inköp.

  1. 1. Tillfällig varubrist i dagligvaruhandeln : Bibehållen kundnöjdhet genom kundfokuserat agerande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Johanna Edlund; Marie Jakobsson; [2022]
    Nyckelord :Varubrist; Dagligvaruhandel; Konsument-missnöje; Kundnöjdhet; Konsumentbeteende; Service recovery; Rättviseteori; Kommunikation; ofrivilligt avbrutna köp;

    Sammanfattning : Varubrist i dagligvaruhandeln har kommit att bli en allt vanligare företeelse som kan skapa problem för såväl butik som konsument. Problematiken har aktualiserats de senaste åren med oförutsedda externa världshändelser, exempelvis Covid-19 pandemin och kriget i Ukraina, vilka har orsakat produktionsproblem samt leveransstörningar. LÄS MER

  2. 2. Hur uttrycket ”på köpet” påverkar värderingen av en vara : En studie kring produktpaketeringens påverkan på endowment effect vid inköp och försäljning av en kaffekopp.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Pontus Axenfalk; Markus Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Endowment effect; Willingness to pay; Willingness to accept; Produktbuntning;

    Sammanfattning : Title: How the expression “in the bargain” affects the valuation of an item Level: Final assignment for bachelor’s degree in business administration  Author: Pontus Axenfalk and Markus Gustafsson Supervisor: Patrik Sörqvist Date: 2022 - June Aim: The purpose of this study is to investigate the interaction between endowment effect and product bundling. More specifically, we intend to investigate whether the size of the endowment effect in relation to a purchased product becomes larger or smaller depending on whether the product is bundled together with another product at the time of purchase. LÄS MER

  3. 3. Ett förändrat konsumtionsbeteende : En kvalitativ studie om hur covid-19 kan påverka millennials konsumtionsbeteenden.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elin Eriksson; Astrid Lidar; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Datum: 2022-01-12 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Astrid Lidar                 Elin Eriksson                  981005                        980220 Titel: Ett förändrat konsumtionsbeteende En kvalitativ studie om hur covid-19 kan påverka millennials konsumtionsbeteenden. Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Covid-19, consumption behavior, consumer behavior, influencers, millennials Frågeställningar: Hur har millennials konsumtionsbeteende påverkats av covid-19? Hur har influencers påverkat millennials konsumtionsbeteende under covid-19? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsumtionsbeteenden kan påverkas av pandemin covid-19 i Sverige. LÄS MER

  4. 4. Effekter som små revisionsbolag erfar med molnbaserade tjänster : Hur revisionsbolagen påverkas avseende tid, kunskap och finansiering

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mohammed Saad; Jendar Mala; [2021]
    Nyckelord :Molnbaserade tjänster; revisionsbolag; effekter; tid; kunskap; finansiering;

    Sammanfattning : Datum 2021-05-31 Nivå: Magisteruppsats Företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola Författare:                          Jendar Mala                           Mohammed Saad                                              97/08/16                                  96/01/12 Titel: Effekter som små revisionsbolag erfar med molnbaserade tjänster – Hur påverkas små revisionsbolag avseende tid, kunskap och finansiering Handledare:  Esbjörn Segelod Nyckelord: Molnbaserade tjänster, revisionsbolag, effekter, tid, kunskap, finansiering Forskningsfråga:                 1: Vilken påverkan har användningen av molnbaserade tjänster på små revisionsbolag avseende tid, finansiering och kunskap? 2: Vilka effekter erfar små revisionsbolag med användandet av molntjänster? Syfte:  Syftet med denna studie är att undersöka de effekter som små revisionsbolag erfar med användandet av molnbaserade tjänster, speciellt med avseende på tid, finansiering och kunskap. Metod: Studien har arbetats utifrån en kvalitativ forskningsmetod i form av semistrukturerade intervjuer med sju små revisionsbyråer. LÄS MER

  5. 5. Samspel vid komplexa tjänster : En kvalitativ studie för ökad förståelse av SME´s inköpsprocess

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :William Johansson; Filip Berggren; [2021]
    Nyckelord :Komplexa tjänster; B2B; Marknadsföring; köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien har varit att studera inköpsbeteendet av komplexare tjänster inom B2B. Det insamlade materialet har sedan omformulerats till praktiska rekommendationer för de säljande organisationer. Komplexare tjänster är ett område som har vuxit snabbt under det senaste decenniet, i samband med bland annat digitaliseringen. LÄS MER