Sökning: "Företagsidentitet teori"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Företagsidentitet teori.

  1. 1. Hantering av företagsidentitet : ett internt ledningsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Annie Fahlander; Nova Nilsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Stora industrisatsningar träder fram i norra Sverige och industrin står inför en grön energiomställning. Investeringar som förväntas medföra stor tillväxt på ekonomin och generera många nya arbetstillfällen. LÄS MER

  2. 2. Ett nödvändigt ont eller är den till nytta? : Hållbarhetsredovisningens roll före och under kriser

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sara Alkeby; Ida Persson; [2022]
    Nyckelord :Hållbarhetsredovisning; hållbarhetsrapportering; absorptionsförmåga; legitimitet; intressenter; proaktivitet; krishantering; riskhantering; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Företag har under årens gång fått en ökad press från samhället att börja ta ett större samhällsansvar. De aktiviteter som företag gör för att ta sitt samhällsansvar kan organiseras med hjälp av att företag också arbetar med hållbarhetsredovisning vilken ligger till grund för när företag kommunicerar sina hållbarhetsaktiviteter med en hållbarhetsrapport. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesutvidgning i gråzon

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Niklas Larsson; Gleb Sobolev; [2020]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärkeskommunikation; Varumärkesutvidgning; företagsidentitet; Alibi marketing; alternativa marknadsföringsstrategier; marknadsföring reglerad marknad; alkohollagen; Norrlands Guld; Falcon; Mariestad; alkoholfritt; öl.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka uppkomsten av fenomenet alkoholfri reklam. Bakgrunden visar på att stora varumärken satsar stora summor på sin alkoholfria marknadsföring men statistiken visar på att försäljningen av de alkoholfria alternativen inte motsvarar investeringarna. LÄS MER

  4. 4. Konsten att enas under ett varumärke : Intern varumärkesuppbyggnad på Nordiska Kompaniet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Karin Grönvall; Nicole Talavera; [2014]
    Nyckelord :Corporate brand; corporate identity; corporate culture; brand value; Internal branding; destination marketing; Branding; Entrepreneurs; Department store; Service brand; employee; Brand commitment; Brand citizenship behaviour; Nordiska Kompaniet; brand; Destinationsmarknadföring; Entreprenör; Företagsidentitet; Företagskultur; Företagsvarumärke; Intern varumärkesuppbyggnad; Nordiska Kompaniet; Personal; Servicevarumärke; Varumärke; Varumärkesbeteende; Varumärkesengagemang; Varumärkesvärde; Varuhus;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine how a company with a single brand is perceived as uniform, as well as how they use internal brand building to reconcile various competing actors within one brand. Furthermore the aim is to examine how staff, through internal brand building processes, perceives and identifies themself with the values of the common brand. LÄS MER

  5. 5. Harmoniserad intäktsredovisning för detaljhandeln -En studie av fem handelshus: ICA, COOP, Axfood, Tesco och Siba

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Giorgina Holm Pileborg; Joel Erixon; [2013-08-20]
    Nyckelord :Intäkter; IAS 18; Harmonisering.;

    Sammanfattning : Bakgrund: De två globala normsättarna IFRS och FASB arbetar hårt för att ta fram en första global standard om intäktsredovisning. Eftersom IFRS är principbaserad och en principbaserad redovisning lättare kan öka jämförbarheten är det IFRS som har fått ett större genomslag på den internationella redovisningen. LÄS MER