Sökning: "Företagsimage"

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade ordet Företagsimage.

  1. 16. Ett företag i det socialt oacceptabla

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :GEZIM NIMANI; JOAKIM PERSSON; [2011]
    Nyckelord :image; identitet; image; identity; personality; galor; fightcard; martial arts event; fightcard; fighters; fans; fighters; fans; MMA; MMA; word of mouth; mma record; word of mouth; personlighet; mma rekord;

    Sammanfattning : Den svenska MMA marknaden är idag under hård kritik. Många människor menar att det endast är kriminella som håller på med kamsport och att de tävlingar som arrangeras är ren brutalitet. Trots det här så har vi idag väldigt stora aktörer på den svenska marknaden som inte bara klarar sig utan även växer. LÄS MER

  2. 17. NÄR MEDIABRUSET TAR ÖVER : Hur en butik kan använda sig av gerillamarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Izla Seffo; Rebecca Einarsson; Lejla Kurtovic; [2011]
    Nyckelord :Guerrilla marketing; Generation Y; Target audience analysis; Attitudes; Brand: corporate identity and corporate image; Brand recognition; Gerillamarknadsföring; Generation Y; Målgruppsanalys; Attityder; Varumärke:företagsidentitet och företagsimage; Varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : Titel: När mediabruset tar över- Hur en butik kan använda sig av gerillamarknadsföring Kurs: 2FE07E Examensarbete i företagsekonomi, Kandidatuppsats 15hp, VT2011 Författare: Rebecca Einarsson, Lejla Kurtovic och Izla Seffo Handledare: Martin Amsteus Examinator: Frederic Bill  Nyckelord: Gerillamarknadsföring, Generation Y, Målgruppsanalys, Attityder, Varumärke:företagsidentitet och företagsimage, Varumärkeskännedom. Syfte: Att skapa kunskap rörande hur en butik kan marknadsföra sig mot Generation Y med hjälp av gerillamarknadsföring. LÄS MER

  3. 18. "Does that look like a Ford to you?" : Företagsimage i spelfilm och reklamfilm

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Marie Eriksson; Petra Grundström; Jeanette Josefson; [2010]
    Nyckelord :Product placement; Ford; corporate image; motion picture; commercial; communication; Produktplacering; Ford; företagsimage; spelfilm; reklamfilm; kommunikation;

    Sammanfattning : Studies show that product placement is becoming a more and more common method for companies to use when communicating with consumers. The results of this study can’t confirm nor deny that claim, but instead we offered the observation that as a communication method, product placement and TV-commercials are more similar than revealed at first glance. LÄS MER

  4. 19. Capgemini, ett globalt företag på en lokal marknad : En fallstudie av Capgemini

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Kristian Belak; Mikael Karlsson; [2010]
    Nyckelord :Capgemini; identitet; image; global aktör; lokal marknad; företagsidentitet; företagsimage; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Syfte Vårt syfte är att få ökad förståelse för den problematik som kan finnas för ett globalt konsultföretag att nå fram med sin identitet till en lokal marknad. Våra frågeställningar är: 1. Vilken identitet har Capgemini? 2. Vilken image av Capgemini har potentiella kunder på en lokal marknad? 3. LÄS MER

  5. 20. Strategier för skogsägande i svenska skogsföretag

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Carl Fredrik Lagerholm; [2006]
    Nyckelord :vertikal integration; skogsägande; råvaruförsörjning; transaktionskostnad; administrationskostnad;

    Sammanfattning : This final thesis consists of an investigation of how suitable it is to vertically integrate forest in Swedish forest companies. Different strategies to obtain raw materials have been evaluated and the advantages and disadvantages have been weighted against each other. LÄS MER