Sökning: "Företagsklimat"
Visar resultat 16 - 20 av 83 uppsatser innehållade ordet Företagsklimat.
16. Identifiering av förvärvade relationer -En studie av svenska börsföretags redovisning av kund- och leverantörsrelationer vid rörelseförvärv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Redovisning av kund- och leverantörsrelationer vid rörelseförvärv är ett område där regelverket möjliggör att subjektiva bedömningar ligger till grund för redovisningen. Samtidigt blir relationer alltmer nödvändigt för att kunna konkurrera i dagens företagsklimat. LÄS MER
17. Produktutveckling och externa partnerskap : inom born global-företag
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Dagens internetreformerade samhälle leder till att allt fler företag väljer att internationalisera i ett tidigt skede och dessa tidigt internationaliserade företag har definierats som born global-företag. För att internationalisera i ett tidigt skede behöver born global-företag utveckla nya eller förbättra produkter i snabbare utvecklingstakt och med ett högre innovationsresultat. LÄS MER
18. Towards a more efficient Supply Chain : A study at Bombardier Rail Control Solutions with a focus on centralizing their Supply Chain
Master-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : To remain competitive in today’s business environment, companies must continuously become more efficient and improve their business. This can be achieved through developing and streamlining a company's Supply Chain. LÄS MER
19. Corporate Social Responsibility och dess inverkan på lönsamhet i nordiska börsnoterade företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Corporate social responsibility (CSR) är ett aktuellt ämne som syftar till att företag ska ta ett större samhällsansvar, både ur ett ekonomiskt, miljömässigt och socialt perspektiv. Den globalisering som råder i världen påverkar inte bara ett internt företagsklimat, det ger även effekter på omgivande samhälle och individer, vilket tillsammans med sociala påtryckningar skapar ett behov av CSR. LÄS MER
20. Nyetablerade småföretagares upplevelser av inträdesbarriärer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte är att utifrån ett kvalitativt perspektiv undersöka hur dimensioner av den klassiska teorin om inträdesbarriärer relaterar till nyetablerade småföretagares upplevelser av etablering. Studiens resultat bidrar till analytisk generaliserbarhet som belyser hur de olika dimensionerna av den klassiska teorin upplevs av respondenterna. LÄS MER