Sökning: "Företagsledning kommunikation"

Visar resultat 11 - 15 av 248 uppsatser innehållade orden Företagsledning kommunikation.

  1. 11. Employer branding : En studie av “The Employer Brand Mix”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hannan Mohammed Serag; [2014]
    Nyckelord :Employer Brand; arbetsgivarvarumärke; image; organisationskultur;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Employer Branding: En studie av “The Employer Brand Mix” Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Hannan Mohammed Serag Handledare: Jens Eklinder Frick & Jonas Molin Datum: 2014 Bakgrund & syfte: Allt fler företag konkurrerar med varandra för att attrahera och behålla rätt personal. Det resulterar i att företag börja rikta sitt fokus på sina nuvarande och potentiella medarbetare. LÄS MER

  2. 12. Där företag och marknad möts -hur samspelet kring informationsdelning mellan företag och marknader ser ut

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Höeg; Daniel Träff; [2012-06-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Studier kring företags informationsdelning och kommunikation har identifierat potentiella gap mellan företag och marknad med grund i att informationen från företagen är den enda information marknaden kan använda i sina analyser och prognoser. Marknaden efterfrågar full transparens och företagen är den begränsande faktorn där ledningen, styrelsen och ägarna spelar en avgörande roll för företagets informationsdelning. LÄS MER

  3. 13. När Alfa förvärvade Beta

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Jasmin Imamovic; [2012]
    Nyckelord :kommunikation; integration; företagsförvärv; kulturella skillnader;

    Sammanfattning : Den här kandidatuppsatsen behandlar företagsförvärv i sin helhet, med integrationsfasen i fokus.Ett företag som vill vara konkurrenskraftig på dagens dynamiska och intensiva marknader måste överväga företagsförvärv som en del av sin långsiktiga strategiska planering för att kunna uppnå sina mål. LÄS MER

  4. 14. Kurir 2.0 : Om små företags inställning till Internet som marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning; Filosofiska fakulteten

    Författare :Jesper Robild; Ole Jansson; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; kommunikation; branding; sociala medier; varumärke; kundkontakt; företag; konsument;

    Sammanfattning : Det dröjde inte länge efter det att Internet blev något som plötsligt fanns i var mans hushåll förrän företag började inse möjligheter med att använda fenomenet som en ny kanal för marknadsföring. Ju fler människor som fick tillgång till Internet, desto fler företag insåg möjligheterna, och det utvecklades många idéer, program och funktioner som kunde hjälpa företag och organisationer att marknadsföra sina produkter och tjänster på Internet. LÄS MER

  5. 15. kalles familj tänker nytt. En studie av kulturförändringsarbetet hos ABBA Seafood

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Programmet för personal- och arbetslivsfrågor

    Författare :Marie Karlander; Monica Ekman; [2011-07-20]
    Nyckelord :delaktighet; engagemang; Kulturförändring; kommunikation dialog; ledarskap;

    Sammanfattning : Uppsatsen som följer är en personalvetenskaplig studie av ett företag i förändringsarbete. Vårt övergripande forskningsintresse var att få kunskap om faktorer som leder till ett framgångsrikt förändringsarbete. LÄS MER