Sökning: "Företagsledning kommunikation"

Visar resultat 6 - 10 av 248 uppsatser innehållade orden Företagsledning kommunikation.

  1. 6. Socialt hållbart företagande : - En sociologisk studie om företags upplevda möjligheter och svårigheter till att arbeta med social hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Caroline Parmlind; Johanna Weinert; [2017]
    Nyckelord :Sociology; social sustainability; entrepreneurship; opportunities and difficulties; social conditions; meaningfulness; competitive advantage.; Sociologi; social hållbarhet; företagande; möjligheter och svårigheter; sociala förutsättningar; meningsfullhet; konkurrensfördel.;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats syftar till att förklara och förstå hållbarhetsansvarigas upplevelser av företags möjligheter och svårigheter att arbeta med social hållbarhet, samt fånga deras upplevelser av motiverande av såväl företagsledning som medarbetare. Därtill vilka sociala förutsättningar de uppfattar behövs för att möjliggöra arbete med social hållbarhet. LÄS MER

  2. 7. Revisionens nytta och kommunikation : En intervjustudie om revisorers respektive företagsledningars uppfattning om kommunikationen som sker mellan parterna

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Linda Svensson; Caroline Nävemark; [2017]
    Nyckelord :Agency theory; auditor independence; audit negotiations; audit report; the expectation gap; audit transparency; professional secrecy; Agentteori; oberoende; förhandlingar; revisionsberättelsen; förväntningsgapet; transparens; tystnadsplikt;

    Sammanfattning : Bakgrund: Revisorn har till uppgift att kvalitetssäkra sitt klientföretags redovisning, vilket ger en ökad pålitlighet för allmänheten. Att revisorn har en relation till sitt klientföretag som präglas av förtroende har visat sig vara viktigt för att få ut nödvändig information och kunna utföra revisionen på ett korrekt sätt, men samtidigt har revisorn krav på sig om att vara helt oberoende mot företaget de reviderar. LÄS MER

  3. 8. Lean i lantbruket : en studie av svenska mjölkproducenters strategiarbete i södra Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Anna Lundberg; Emelie Persson; [2016]
    Nyckelord :Företag; Lean; Strategi; Lantbruk; Medarbetare; Implementering; Utveckling;

    Sammanfattning : Sveriges lantbrukare har fått genomföra stora strukturella förändringar för att kunna konkurrera på marknaden. Det blir allt viktigare att lantbrukare kan bevara en stabil position för att kunna hantera oväntade situationer. LÄS MER

  4. 9. Hundra som mig : En studie i formandet av organisationsidentitet hos konsulter i bemanningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Emma Hellmark; [2015]
    Nyckelord :organizational communication; organizational identity; social identity approach; temporary workers; intern kommunikation; social identitet; organisationsidentitet; bemanning; konsult;

    Sammanfattning : Begreppet organisationsidentitet har vuxit i popularitet, både som teori för forskare och som strategi för företagsledning. Samtidigt ser vi en trend på den svenska arbetsmarknaden där det blir allt vanligare att hyra in arbetskraft istället för att anställa direkt i organisationen. LÄS MER

  5. 10. En cynisk historia : En studie i hur psykologiska kontrakt påverkar missnöje

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Sara Berg; Ulrika Persson; [2014]
    Nyckelord :Psychological contract; cynicism; organizational cynicism; employee cynicism; communication; dissatisfaction; Psykologiska kontrakt; cynism; organisationscynism; employee cynicism; kommunikation; missnöje;

    Sammanfattning : Syfte: Vi vill med vår studie utforska hur utbrett missnöje är på arbetsplatser. Genom att studera det psykologiska kontraktet vill vi förklara hur det påverkar missnöje när kontraktet bryts. Metod: Vår studie är en kvalitativ metod med en abduktivt forskningsstrategi. LÄS MER