Sökning: "Företagsmarknad"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Företagsmarknad.
1. ”Skomakarens barn” : En kvalitativ studie i hur medieföretag använder sociala medier för att stärka sitt varumärke och sina relationer på företagsmarknaden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur småföretag inom mediebranschen använder sig av sociala medier för att stärka sina relationer, sitt eget varumärke på företagsmarknaden och hur en bakomliggande strategi för detta är utformad. Uppsatsen är utformad efter en kvalitativ branschstudie. LÄS MER
2. Taylor i kebabfabriken
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Efter millenniumskiftet uppfattas det som närmast ”rätt” att moderna framtidsinriktade verksamheter, stora som små, bör arbeta med kvalitetsstyrning[1]. Åtgärder inom kvalitetsstyrning innebär att moderera och justera tillverkningsprocessen så att de producerade enheterna håller sig till en standard[2]. LÄS MER
3. Etableringen av IBS Rental på uthyrningsmarknaden : En behovsanalys hos potentiella kunder på en företagsmarknad
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Datum: 2009-10-30 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Författare: Annelie Källebo och Douglas Labrell Handledare: Nazeem Sayed-Muhamed Titel: Etableringen av IBS Rental på uthyrningsmarknaden – en behovsanalys hos potentiella kunder på en företagsmarknad Frågeställning: Hur ska IBS skapa hög kundnöjdhet med sin nya produkt IBS Rental? Syfte: Syftet med denna uppsats är att, genom en behovsanalys, bidra till att ge IBS en bättre kännedom över dess potentiella kunders behov. Förhoppningen är att kunna ge rekommendationer om vad IBS bör göra för att skapa hög kundnöjdhet. LÄS MER
4. Franchising - ett lyckat koncept för Östgöta Brandstodsbolag? : lönsamhetsbedömning av bolagets distributionskanaler
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Östgöta Brandstodsbolag started its insurance business in 1841 and is today a part of Länsförsäkringsgruppen, which consists of 24 independent and locally anchored county insurance companies. The local concept is a condition for the county insurance (länsförsäkring) idea, which means that the 24 county insurance companies cooperate freely. LÄS MER