Sökning: "Företagsprofil"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Företagsprofil.
1. Employer branding : ett sätt att attrahera talangfull arbetskraft?
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Det första steget, i en produktiv kompetensförsörjning, är att attrahera arbetskraften. För att lyckas med detta är det fördelaktigt om en organisation bearbetar sitt arbetsgivarvarumärke. Detta arbetsgivarvarumärke ger ett löfte om upplevelsen av anställningen till potentiella kandidater. LÄS MER
2. Företagsprofil i samspel med kund- Varumärke i perspektiv av kund
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Det är vanligt att modevarumärken efter en längre tid på marknaden uppfattas olika hos kund. Genom en stark varumärkespersonlighet och varumärkesidentitet uppfattar kunden modevarumärken i identitet och image, genom vad företagen levererar och utlovar i association och värderingar genom sina varumärken. LÄS MER
3. IT som marknadsstrategiskt hjälpmedel - en studie om långsiktiga relationer
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : The most dominating channel for communication, connecting companies and customers, during the 1900 century was those who included either physical contact or phone contact. However, when Internet started to make its way as a channel for communication, a whole new opportunity opened up for the companies. LÄS MER
4. Grafisk profilering med praktisk tillämpning på PZ hair : Graphic profiling with a practical application on PZ hair
Kandidat-uppsats, Grafisk teknikSammanfattning : Design, Grafiskt program, Symbol, Hair .... LÄS MER
5. Grafisk profilering med praktisk tillämpning på IUC Dalarna
Kandidat-uppsats, Grafisk teknikSammanfattning : This degree project is a study of graphics profiling with a practical application on IUC Dalarna.The competition between companies is getting harder and harder. Competing goods and services hasa tendency to be more and more equal to each other in respect of quality and value. The customer choosesthe Company with a high reputation and confidence. LÄS MER