Sökning: "Företagssammanslagning"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Företagssammanslagning.
1. Färghandlarens nya färg : En studie kring implementeringsprocessen av rebranding för en franchisetagare
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund och Problem: Varumärkesarbete i företag har under senare år blivit av allt större vikt där insikter kring företags aktiviteter och omdöme har fått större utrymme och inflytande ut mot marknadens aktörer och deras val och interaktioner. Det händer ibland att ett företag helt byter varumärke, detta som fenomen kallas rebranding. LÄS MER
2. Integrationsprocessen vid företagsförvärv : Organisationskulturer vid företagssammanslagning
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Enligt tidigare forskning tenderar företagsförvärv att misslyckas och inte ge det eftersökta värdet. Integrationen är en del av förvärvet som anses vara en svår uppgift och därmed är huvudsyftet i denna studie att ge en ökad förståelse för den sociokulturella integrationen efter ett företagsförvärv. LÄS MER
3. När två blir en : Medarbetares upplevelser av förändringsarbete i samband med en företagssammanslagning
Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka medarbetares upplevelser av ett förändringsarbete som skett till följd av en sammanslagning av två företag. De frågeställningar som ligger till grund för studien behandlar medarbetarnas reaktioner på förändringen och vilka faktorer som har bidragit till medarbetarnas upplevelser av förändringsprocessen. LÄS MER