Sökning: "Förhandlingsstyrka"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade ordet Förhandlingsstyrka.

  1. 1. Financial Technology's effect on the Swedish banking Industry - A study on competition and competitive strategies

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Douglas Wilsby; Knut Winström; [2023]
    Nyckelord :FinTech; competition; competitive strategy; digitalisation; technology; Open Banking; Strategy; Business model; Digital.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Titel: Financial Technology's effect on the Swedish banking Industry - A study on competition and competitive strategies Authors: Douglas Wilsby, Industrial Engineering 2018, LTH; Knut Winström, Mechanical Engineering 2018, LTH Supervisor: Ingela Elofsson, Division of Production Management at Faculty of Engineering LTH Background: The rapid advancement of technology has the potential to disrupt established industries, including the banking sector. Companies that fail to adapt to technological shifts risk losing their competitive advantage and face challenges. LÄS MER

  2. 2. Value capturing through business model adaptations to sustainability : case studies from the primary production stage of the Swedish agri-food supply chain

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Mohammadreza Dehghannejad; [2021]
    Nyckelord :business model innovation; value creation; value capture; supply chain; conventional farmers; organic farmers; Lantmännen;

    Sammanfattning : Incomplete competition in the agri-food supply chain is a concern for many weaker actors, such as farmers. This qualitative study is done to develop an understanding of how business model innovation in farm businesses changes farmers’ perceived satisfaction with supply chain value capture. LÄS MER

  3. 3. CRM och arbetssystem i förändring : En kvalitativ fallstudie om faktorer som leder till förändring av arbetssystem, aktörsroller och aktiviteter vid utveckling av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Rikard Kloth; Thomas Norén; [2021]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; development of CRM; implementation; factors of change; actor roles; processes; work systems; Customer Relationship Management CRM ; utveckling av CRM; implementation; förändringsfaktorer; aktörsroller; processer; arbetssystem;

    Sammanfattning : CRM är informationsproducerande informationssystem som används av organisationer för att registrera samt hantera information om tidigare, nuvarande och potentiella kunder. Kunderna kan enkelt hitta information, recensioner och priser hos konkurrenter vilket har stärkt konsumenternas förhandlingsstyrka. LÄS MER

  4. 4. Den komplexa förhandlingskonsten - En ledares nyckel till framgångsrik värdeappropriering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Per Stenius; Marcus Ingemansson; Carl-Oscar Westerlund; [2019]
    Nyckelord :Värdeappropriering; Förhandlingsstyrka; Ledare; Organisation; Resursbaserat perspektiv; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur och vilka ledarskapsbaserade förhandlingsstyrkor som påverkar VD:s värdeappropriering i komplexa firmor. Vi föreslår att variablerna VD:s förmåga till enhetligt agerande i komplexa firmor, VD:s kontroll över information i komplexa firmor, och VD:s utbyteskostnad i komplexa firmor påverkar värdeapproprieringen positivt medan variabeln VD:s utträdeskostnad i komplexa firmor påverkar VD:s värdeappropriering negativt i komplexa firmor. LÄS MER

  5. 5. Interaktion och integration : Relationer i en dropshippingkontext

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jessica Karlsson; Susanna Wahlund; [2018]
    Nyckelord :Dropshipping; logistik; interorganisatoriska relationer; interaktion; integration; konflikt; förhandlingsstyrka;

    Sammanfattning : Two of the strongest mechanisms behind the extensive structural change in trade are the rapid growth of digitalization and e-commerce. New opportunities have changed the purchasing behavior as well as the trading structures. LÄS MER