Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 664 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Läs dig bättre: En analys av skapandet och mottagandet av bästsäljande självhjälpsböcker

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Elsa Wallerö; [2023]
    Nyckelord :Förlagskunskap; marknadsföring; mottagning; självhjälpslitteratur; bästsäljare; sociala medier; TikTok; Publishing studies; marketing; reception; self-help books; bestsellers; social media; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The market for self-help books has rapidly expanded and gained influence over the last couple of years, partially due to social media users increasing the genres status on the book market. This essay will look at three different bestselling books within the genre: Atomic Habits, The Body Keeps the Score, and The Subtle Art of Not Giving a F*ck. LÄS MER

  2. 2. Berättelser om verkligheten : från magnetband till mp3

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Alva Ragnarsson; [2023]
    Nyckelord :digitalization; radio; audio-narratology; semiotics; narrative journalism; documentary; sound studies; digitalisering; semiotik; narrativ journalistik; radiodokumentärer; dokumentär; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Swedish public service radio has during its almost 100 years undergone several transformations due to technical, societal and cultural changes. A transformation still in motion can be attributed to the arrival of the internet, the digitalization of the recording, storage and distribution of sound, as well as the fast paced evolution of the global media landscape. LÄS MER

  3. 3. Det där med gröna bibliotek : En fallstudie av hållbarhetsambitioner för Hyllie bibliotek

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Martina Olsson; Ann-Sofie Pedersen; [2023]
    Nyckelord :Library and Information science; Public library; Sustainability; Ecological Sustainability; Green Library; Case study; Institutional theory; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : In the district of Hyllie in Malmö, Granitor Properties are building a new block called Embassy of Sharing, which is designed focusing on Agenda 2030. Within the block, the city of Malmö is planning to open a new municipal branch library. LÄS MER

  4. 4. Author's Version : En studie om författarversioner och författarens betydelse

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Wilma Ljungberg; [2023]
    Nyckelord :director’s cut; författarversion; författaren; Bourdieu; bokutgivning; fallstudie; paratext; litterära värden; kapital; makt; litterär celebritet; literary celebrity; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att undersöka hur fenomenet ”director’s cut” kan komma till uttryck inom litteratur. Detta har undersökts genom en fallstudie med utgångspunkt i följande titlar: A Clockwork Orange, The Stand Complete and Uncut Edition och Life and Death: Twilight Reimagined. LÄS MER

  5. 5. #TikTokmademebuyit : En kvalitativ studie om hur reklam på TikTok påverkar användarnas attityder, konsumentbeteende och varumärkeskännedom.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Selma Ottosson; Sara Johansson; [2023]
    Nyckelord :TikTok; consumer behaviour; advertising; attitudes; brand awareness; user-generated content; word of mouth; algorithms; influencer marketing; infeed ads; Social Sciences;

    Sammanfattning : The following bachelor thesis aims to investigate how advertising on the social media application TikTok affects attitudes, consumer behaviour and brand awareness among their users aged 18-23 in Sweden. The ambition of the study is to contribute with research on how advertising is being recieved by TikTok's users, regarding attitudes and consumer behaviour, and establishing whether it is a successful marketing method to generate brand awareness. LÄS MER