Sökning: "Förpackning köpbeslut"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Förpackning köpbeslut.

  1. 1. En kvalitativ studie omsegmentering och öletiketter : Okonventionella öletiketter– vilka ingår i målgruppen?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Sanna Andersson; Jennifer Jounot; [2020]
    Nyckelord :Beer consumers; beer label; consumer buying decisions; label design; microbrewery; packaging design; research methodology; unconventional design; visual expression; Etikettdesign; forskningsmetodik; förpackningsdesign; konsumentens köpbeslut; mikrobryggeri; okonventionell design; visuellt uttryck; öletiketter; ölkonsumenter;

    Sammanfattning : Idag finns ett stort utbud av varumärken och ölsorter på Systembolaget och detblir allt viktigare att synas bland alla konkurrenter i butikshyllan. I takt med attkonkurrensen ökar räcker det inte längre att enbart kunna distribuera ett gott öl,även paketeringen behöver vara intressant och trovärdig. LÄS MER

  2. 2. Packaging for who? : En kvantitativ studie om skillnader i män och kvinnors preferenser rådande visuell kommunikation på förpackningar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johanna Arvidsson; Elin Bror; [2018]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; förpackning; visuell kommunikation; man; kvinna;

    Sammanfattning : Bakgrund: Förpackningar har kommit att spela en allt mer central roll för ett företags möjlighet att marknadsföra sig på marknaden. Förpackningar är en avgörande komponent i konsumentens köpbeslut, vilket gör att visuell kommunikation på fordrar allt mer eftertanke. LÄS MER

  3. 3. Konsumentbeteende och förpackningsdesign : Ett samspel i butikshyllan

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Kajsa Andersson; Terese Bergström; [2016]
    Nyckelord :package; package design; brand; consumer behaviour; communication; low involvement goods; förpackning; förpackningsdesign; varumärke; konsumentbeteende; kommunikation; lågengagemangsvaror;

    Sammanfattning : En starkt konkurrerande marknad har tvingat företag att hitta nya vägar att marknadsföra sig på. Att använda förpackningsdesign har visat sig vara ett starkt verktyg för företag att nå ut med sin marknadsföring till konsumenter. LÄS MER

  4. 4. Förpackningsteorier : En studie av centrala faktorer som inverkar på konsumentens köpbeslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Alice Armandsson; Cilla Zaar; [2007]
    Nyckelord :Packaging design; Consumer behavior; buying decision; low involvement; visual communication; Förpackningsteori; köpbeslutsprocess; lågengagemangsprodukt; visuell kommunikation; centrala faktorer;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att genom empiri se vilka faktorer som är av central betydelse i konsumentens köpbeslutsprocess och samtidigt pröva riktigheten hos de förpackningsteorierna vi valt som teoretisk referensram. Metod: Empirin samlades in genom en kvalitativ metod bestående av djupintervjuer med konsumenter som köper lågengagemangsprodukten spaghetti. LÄS MER

  5. 5. Att skapa uppmärksamhet - En studie om färger och motivs betydelse för mindre kända varumärkens förpackningar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hites Jina; Erik Svensson; Henric Persson; [2005]
    Nyckelord :Förpackning; Färg; Mindre kända varumärken; Motiv; Uppmärksamhet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Då trenden går mot en minskad annonsering via massmedia samt att köpbeslut allt oftare tas vid hyllan i butiken, har förpackningens betydelse ökat. Förpackningen ses helt enkelt inte längre som ett skyddande hölje som omger en vara under distribution, utan som en möjlig plats för marknadsföring. LÄS MER