Sökning: "Förpackningens roll"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Förpackningens roll.

  1. 1. Förpackningslogistikens roll och betydelse : Strategisk, taktisk och operativ nivå

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Linnea Pettersson; Clara Lönntorp; [2021]
    Nyckelord :The role of packaging; packaging scorecard; packaging logistics; packaging strategy; operational packaging logistics; tactical packaging logistics; Förpackningens roll; packaging scorecard; förpackningslogistik; förpackningsstrategi; operativ förpackningslogistik; taktisk förpackningslogistk;

    Sammanfattning : Förpackningslogistiken är en viktig del av försörjningskedjan men den får ofta för lite tid och tanke. Att fokusera på förpackningar redan i ett tidigt skede i utvecklingen av produkter kan ge kostnadseffektivare förpackningar som ger produkten det skydd den behöver. LÄS MER

  2. 2. Stretchable Barrier Coatings For Fiber-Based Materials : A laboratory study into the development of extensible/stretchable barrier coatings with nanoclay implementation, focusing on water vapour barrier properties.

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Kajin Muradparist; [2021]
    Nyckelord :Stretchable; Barrier; Coating; WVTR; WVP; Hydroforming; Töjbar; Barriär; Bestrykning; WVTR; WVP; Hydroforming;

    Sammanfattning : Executive summary Today, packaging has gained a significant role in the food industry as well as other industries. Paper substrates that have been coated in some ways are typically used to make packaging. The amount and type of pigment used in the formulation determine whether this coating is a pigment coating or a barrier coating. LÄS MER

  3. 3. En märklig informationsbrist om ekologiska livsmedel

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tobias Myhrman; Carolina Svensson; [2013]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; Egna märkesvaror; Marknadskommunikation; Retorik; Lojalitet; Brand Awareness; Förpackningens roll; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka vilken kunskap konsumenter har om ekologiska märkningar i dagsläget samt hur de uppfattar olika ekologiska märkningar för att förstå hur marknadskommunikationen kan optimeras för att öka försäljningen av ekologiska varor. För att genomföra uppsatsens syfte har vi använt oss av en kvantitativ studie och en kvalitativ förstudie. LÄS MER

  4. 4. Säljer man ekologiska ärtor med färgen grön? En studie av förpackningsdesignens betydelse för ekologiska livsmedel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasmus Petersson; Helena Elsmén; Kimberley Wintmo; [2009]
    Nyckelord :Förpackningsdesign; ekologiska livsmedel; konsumentbeteende; visuell kommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att identifiera intressanta fenomen kring ekologiska produkters förpackningsdesign. Fenomen som kan ligga till grund för vidare forskning. LÄS MER

  5. 5. The Package : The Neglected Attribute The package´s role as a strategic tool in a competitive context

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Kristina Gustafsson; Camilla Miedl-Ohlsson; [2002]
    Nyckelord :Business and economics; Förpackningsdesign; marknadskommunikation; märkesidentitet; kärnvärde; positionering; magisteruppsats; Tomicic; Ekonomi;

    Sammanfattning : Background: When functionalities of todays products become increasingly alike, design plays a prominent role for product differentiation. Visuality becomes as significant as functionality and increases the importance for companies to work with, and use, packaging design as a tool for creating competitiveness. LÄS MER