Sökning: "Försäkringsföretag"
Visar resultat 6 - 10 av 22 uppsatser innehållade ordet Försäkringsföretag.
6. Belöningssystemets utformning & funktion : En fallstudie på två svenska bank- och försäkringsföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie syftar till att få en ökad förståelse om belöningssystem och hur de är utformade på bank- och försäkringsbolag men också att se uppfattningar som finns kring vad anställda på bank- och försäkringsbolagen har för attityd till belöningssystem och ifall det är en motivation till att nå företagets mål. Två forskningsfrågor ligger till grund för att uppnå och besvara syftet av studien. LÄS MER
7. Internal model for spread risk under Solvency II
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : In May 2009 the European Commission decided on new regulations regarding solvency among insurance firms, the Solvency II Directive. The directive aims to strengthen the connection between the requirement of solvency and risks for insurance firms. The directive partly consists of a market risk module, in which a credit spread risk is a sub category. LÄS MER
8. Absorberingsförmåga : En studie av hur absorbering av extern information och kunskap kan påverka värdeskapande
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Denna studie har utförts på ett försäkringsföretag som har sin verksamhet inom en nischad marknad som erbjuder försäkringar vid nybyggnation av fastigheter. I företaget finns en funktion som har upprättade processer för hantering av externa samarbetspartners, vilken studien har avgränsats till. LÄS MER
9. Leadership for Organizational Change : A case study of how insurance companies can develop their leadership to better manage organizational change
Master-uppsats, KTH/Hållbarhet och industriell dynamikSammanfattning : Rapid development and changes in customer needs places high demands on companies to constantly adapt to new customer requirements in order to stay competitive. This places further demands on companies’ ability to put the customer in focus and quickly develop, produce and offer what the customers expect, which often implies organizational changes. LÄS MER
10. Relationen mellan IT-funktion och affärsverksamhet : En studie av den sociala dimensionen av anpassning inom bank- och försäkringsbranschen
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inom forskningssammanhang har det introducerats mängder av initiativ i syfte att föra IT-funktion och affärsverksamhet närmare varandra men fortfarande framställs relationen ofta i problematiska termer då det kommer till deras samarbete. Ett samarbete som i många fall begränsas av bristande förståelse för varandras kunskaper. LÄS MER