Sökning: "Försäljningsprognoser"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet Försäljningsprognoser.
1. Sales forecasting for supply chain using Artificial Intelligence
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Supply chain management and logistics are two sectors currently experiencing a transformation thanks to the advent of AI(Artificial Intelligence) technologies. Leveraging predictive analytics powered by AI presents businesses with novel opportunities to streamline their operations effectively. LÄS MER
2. Forecasting Volume of Sales During the Abnormal Time Period of COVID-19. An Investigation on How to Forecast, Where the Classical ARIMA Family of Models Fail
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : During the COVID-19 pandemic, customer shopping habits have changed. Some industries experienced an abrupt shift during the pandemic outbreak while others navigate in new normal states. For some merchants, the highly-uncertain new phenomena of COVID-19 expresses as outliers in time series of volume of sales. LÄS MER
3. Hierarchical sales forecasting using Recurrent Neural Networks
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Sales forecasting equips businesses with the essential basis for planning future investments, controlling costs, and production. This research is in cooperation with a property development company for the purpose of improving the accuracy of manual sales forecasting. LÄS MER
4. Forecasting Daily Supermarkets Sales with Machine Learning
Master-uppsats, KTH/Optimeringslära och systemteoriSammanfattning : Improved sales forecasts for individual products in retail stores can have a positive effect both environmentally and economically. Historically these forecasts have been done through a combination of statistical measurements and experience. LÄS MER
5. Förbättringsförslag för prognostisering inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : Försäljningsprognoser inom organisationer kan vara en komplex process där allt ifrån mänskliga uppskattningar till avancerade högteknologiska system används som metod. Dagens ökade tillgång till datamängder, förbättrad datorkraft, bättre molntjänster, fler verktyg och ökat intresse har i kombination skapat bättre förutsättningar än förut att applicera artificiell intelligens (AI) på aktiviteter som tidigare varit människostyrda. LÄS MER