Sökning: "Förskola Skövde"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Förskola Skövde.

  1. 1. Förskolechefers följsamhet till arbetsmiljöregler om hygien och smittskydd : En tvärsnittsstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Jenny Persson Blom; [2020]
    Nyckelord :preschool; staff; work environment; hygiene; infectious disease control; förskola; personal; arbetsmiljö; hygien; smittskydd;

    Sammanfattning : Introduktion: Infektioner är vanligt bland barnen i förskolan. Vissa infektioner är av mer allvarlig karaktär, som antibiotikaresistenta bakterier. Det ger konsekvenser för samhället och folkhälsan, men innebär även en arbetsmiljörisk för personal på förskolan. LÄS MER

  2. 2. Barns möten med digitala verktyg i förskolan : Ett aktionsforskningsprojekt med sociomateriellt perspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Tove Del Gaiso; [2018]
    Nyckelord :digital tools; preeschool; action research; sociomaterial theory; intra-actions; digitala verktyg; förskola; aktionsforskning; sociomateriell teori; samhandlingar;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att genomföra och följa ett aktionsforskningsprojekt på en förskola. Projektet har som ansats att förändra och utveckla arbetet med digitala verktyg på förskolans yngrebarnsavdelning med barn 1–3 år. LÄS MER

  3. 3. I språkverktyget ingår också digitala verktyg : En kvalitativ studie om digitala verktyg som stöd i läs- och skrivutveckling i förskolan

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Awaz Ali; [2018]
    Nyckelord :Digital tools; early childhood education and reading; writing development; Digitala verktyg; förskola och läs- och skrivutveckling;

    Sammanfattning : I denna undersökning studeras, med utgångspunkt i ett sociokulturellt perspektiv på lärande, barnens användning av olika digitala verktyg i arbetet med läs- och skrivutveckling. Syftet med denna undersökning är att öka kompetensen att med hjälp av olika digitala medel förbättra undervisningen i läs- och skrivutveckling i förskolan. LÄS MER

  4. 4. Undervisning i förskolans rutinsituationer : Spontan eller planerad aktivitet?

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Ida Strandqvist; [2018]
    Nyckelord :Undervisning; förskola; aktionsforskning; förskollärare;

    Sammanfattning : Undervisningsbegreppet är nytt i förskolan och ett förslag till revidering av läroplanen LPFÖ 98, där undervisning ingår, är lagd. Studiens syfte är att titta på hur undervisning i förskolans rutinsituationer, såsom tambur och matsituation, ser ut samt hur förskollärare förhåller sig till undervisning i förskolan. LÄS MER

  5. 5. Augmented Reality och undervisning i förskolan.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jesper Stenlund; [2018]
    Nyckelord :Augmented Reality; Prepositioner; Förskola; Lärande; Digitala verktyg;

    Sammanfattning : I uppsatens har det gjorts en undersökning för att ta reda på hur barn och pedagoger uppfattartvå varianter av en AR-applikation om prepositioner till barn i förskoleåldern samt vilken avdessa som förefaller vara mer pedagogiskt ändamålsenlig och vad detta i så fall kan bero på. En karaktär i form av draken Kim animerades och användes i AR-applikationen där den tappatsin mössa och behöver hjälp att hitta den. LÄS MER