Sökning: "Förskola regler och osynliga regler"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Förskola regler och osynliga regler.

  1. 1. Att integrera inom förskolansinstitutionella gränser : En studie om makt, motstånd och delaktighet i samlingen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Shqipe Mustafa; Isabell Petersson; [2021]
    Nyckelord :Aktiva aktörer; delaktighet; förskola; institution; makt; motstånd; samling; strategier; styrningstekniker;

    Sammanfattning : Abstract Vårt syfte med föreliggande studie är att undersöka hur makt, motstånd och delaktighet kommer till uttryck i relationen mellan barnet och pedagogen i samband med samlingen. Vi har valt att studera dessa olika perspektiv utifrån en samling eftersom det är en aktivitet som fångat vårt gemensamma intresse. LÄS MER

  2. 2. Normer på väggarna - En kvalitativ studie av bilder på förskolans hallväggar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lerzan Dagli; [2019]
    Nyckelord :förskola hallvägg; Institution; konstruktionistiskt perspektiv.;

    Sammanfattning : Förskolans hall är en plats där barn, vårdnadshavare och förskolepersonal träder in, passerar, lämnar och använder på olika sätt. Därmed sker möten i hallen mellan hem och förskola, mellan vårdnadshavare och personal och mellan vuxna och barn. LÄS MER