Sökning: "Förskoleappen"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Förskoleappen.

  1. 1. "Det är bara appen som behövs!" : En studie om förskollärares upplevelser av Förskoleappen som digitalt hjälpmedel vid dokumentation och pedagogisk dokumentation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Josefin Johannesson; Lina Martinsson; [2017]
    Nyckelord :Förskollärare; Förskoleappen; dokumentation; pedagogisk dokumentation;

    Sammanfattning : Uppsatsens övergripande syfte är att synliggöra hur förskollärare upplever arbetet med dokumentation och pedagogisk dokumentation i det digitala hjälpmedlet Förskoleappen. Frågeställningarna som besvaras i studien är: På vilket sätt beskriver och upplever förskollärarna Förskoleappen som ett hjälpmedel vid dokumentation av verksamheten? På vilket sätt beskriver och upplever förskollärarna Förskoleappen som ett hjälpmedel vid pedagogisk dokumentation? Vilka fördelar och nackdelar beskriver och upplever förskollärarna vid användandet av Förskoleappen? Studien är kvalitativ och den metod som har använts för att besvara syfte och frågeställningarna är semistrukturerade intervjuer med förskollärare. LÄS MER

  2. 2. “Det är bara appen som behövs!” : En studie om förskollärares upplevelser av Förskoleappen som digitalt hjälpmedel vid dokumentation och pedagogisk dokumentation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Lina Martinsson; Josefin Johannesson; [2017]
    Nyckelord :Förskollärare; Förskoleappen; dokumentation; pedagogisk dokumentation;

    Sammanfattning : Uppsatsens övergripande syfte är att synliggöra hur förskollärare upplever arbetet med dokumentation och pedagogisk dokumentation i det digitala hjälpmedlet Förskoleappen. Frågeställningarna som besvaras i studien är: På vilket sätt beskriver och upplever förskollärarna Förskoleappen som ett hjälpmedel vid dokumentation av verksamheten? På vilket sätt beskriver och upplever förskollärarna Förskoleappen som ett hjälpmedel vid pedagogisk dokumentation? Vilka fördelar och nackdelar beskriver och upplever förskollärarna vid användandet av Förskoleappen? Studien är kvalitativ och den metod som har använts för att besvara syfte och frågeställningarna är semistrukturerade intervjuer med förskollärare. LÄS MER

  3. 3. Den digitala världens framfart i förskolan : En kvalitativ studie om arbetet med Förskoleappen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Helen Mogren; [2015]
    Nyckelord :Förskoleappen; dokumentation; pedagogisk dokumentation; föräldrasamverkan;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att skapa kunskap om hur pedagoger med hjälp av en digital applikation arbetar med dokumentation i förskolans verksamhet. Studien handlar mer specifikt om hur pedagoger använder applikationen Förskoleappen i detta arbete. LÄS MER

  4. 4. Interaktioner med nya medier i pedagogisk dokumentation : appen på framväxt?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Yusuf Özbek; Linda Ström; [2014]
    Nyckelord :Pedagogical documentation; Förskoleappen; Preschool; Digital tools; Pedagogisk dokumentation; Förskoleappen; Förskola; digitala verktyg media;

    Sammanfattning : The overall purpose of this study is to examine how preschool teachers make use of digital tools in correlation with pedagogical documentation. More specifically, the purpose is to interview preschool teachers about their ideas and their use of the digital tool Förskoleappen to record and document childrens learningprocesses. LÄS MER