Sökning: "Förskoleklasselever"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Förskoleklasselever.
1. Nyanländ, eller? : Språkutvecklande arbete för förskoleklasselever som är nya i det svenska språket
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Studien undersökte hur lärare arbetar språkutvecklande för förskoleklasselever som är nya i det svenska språket. Enligt skollagen klassificeras förskoleklasselever som är nyanlända inte som nyanlända elever och har därför de inte samma rättigheter och tillgång till stöd som nyanlända elever. LÄS MER
2. Elever i förskoleklass uppfattningar av begreppet djur : En studie om yngre barns begreppsuppfattning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
3. Förskoleklasselevers ordförståelse i engelskämnet
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Det som skiljer kursplanen för engelska från övriga kärnämnen är en avsaknad av kunskapskrav för årskurs 3. Kunskapskraven för engelskämnet återfinns inte förrän i årskurs 6. LÄS MER
4. "Randigt, prickigt, randigt - hur fortsätter mönstret?" : - en systematisk litteraturstudie gällande förskoleklasselevers förståelse för mönster och hur förståelsen kan utvecklas
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Arbetet är en systematisk litteraturstudie med fokus på yngre elevers förståelse för mönster. Studien behandlar även vanligt förekommande svårigheter kring mönster och hur lärare i förskoleklass kan arbeta för att främja elevernas förståelse. LÄS MER
5. Ett – två – oj, oj jättemånga! : En studie i förskoleklass om tidiga insatser i matematik med fokus på taluppfattning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : En god taluppfattning är grundläggande för förståelse i matematik. Forskning (Lundberg & Sterner, 2009; Sayers, Andrews & Björklund Boistrup, 2016) visar på hur viktig barns tidiga matematiska kunnande är för goda skolframgångar i matematik i grundskolan samt att tidiga insatser i matematikundervisningen verkar främjande för elevers matematiska utveckling. LÄS MER