Sökning: "Förskolklass"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Förskolklass.

  1. 1. Betydelse av laborativ matematik i dagens skola

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Selai Stanezai; [2012]
    Nyckelord :Förskolklass; laborativt arbetssätt; laborativ matematik; vardagsmatematik; variation i matematikundervisningen; årskurs 1-3; Förskolklass; laborativt arbetssätt; laborativ matematik; vardagsmatematik; variation i matematikundervisningen; årskurs 1-3;

    Sammanfattning : The goal of this study is to gain knowledge and understanding of how a teacher can apply mathematics with assistance from practical mathematics. Students’ point of view on mathematics within practical mathematic lessons will also be examined.Four teachers from preschool to third grade in primary school were interviewed. LÄS MER

  2. 2. Hur gör man då? : en kvalitativ undersökning om det grundläggande arbetet med läs- och skrivinlärning i förskoleklassen

    M1-uppsats, Institutionen för speldesign, teknik och lärande

    Författare :Johanna Olofsson; [2010]
    Nyckelord :Läs- skrivinlärning; inlärningsmetod; fonologisk medvetenhet; språkstimulerande övningar; lustfyllt; elever i riskzonen.;

    Sammanfattning : Genom att ta del av detta examensarbete får läsaren en bild och insyn i hur det grundläggande arbetet med läs- och skrivinlärning ser ut i förskoleklassen. Jag har läst mycket litteratur innan om läs- och skrivinlärning, främst litteratur om hur man kan främja läs- och skrivsvårigheter. LÄS MER

  3. 3. Språkstörning hos elever : hur olika pedagoger arbetar för att minska elevers tal och språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för samhälls- och beteendevetenskap

    Författare :Angelika Hallberg; [2007]
    Nyckelord :talsvårigheter; språksvårigheter; språkstörning; kommunikation; ;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur några lärare och talpedagoger anser sig ge barn med språkstörningar goda förutsättningar för att främja deras tal- och språkutveckling i förskolklass samt år 1 och 2. I syfte att få svar på frågeställningen intervjuades sex olika pedagoger: två förskollärare, två talpedagoger och två specialpedagoger med erfarenhet av att arbeta med så kallade språkstörda barn i åldrarna 6-8 år. LÄS MER