Sökning: "Förstärkt verklighet"
Visar resultat 21 - 25 av 101 uppsatser innehållade orden Förstärkt verklighet.
21. Utvärdering av noggrannheten av kastparablar på en iPad
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Prestationsmätning och analys används inom sporter för att förbättra en spelares resultat relaterade till sin respektive sport. För analys finns labb och/eller dyr utrustning vilket gör den svårtillgänglig för icke-professionella utövare. LÄS MER
22. Farming-as-a-Service (FaaS)
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : samarbete med Agtira har det i detta examensarbete framtagits ett koncept som skall underlätta försäljning av företagets olika system lämpade för butiksnära odling. I denna rapport presenteras processen och resultatet utav detta projekt. LÄS MER
23. Designing an Augmented Reality Based Navigation Interface for Large Indoor Spaces
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Navigating from one place to another is something we as humans do on an everyday basis, and modern technology has made it easier than ever by providing navigation tools in our mobile devices. In indoor spaces, augmented reality (AR) based navigation interfaces have shown a lot of potential, as it has been proven to increase efficiency and overall usability. LÄS MER
24. Förbättrat stridsvärde med Förstärkt verklighet
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : En skyttegrupp är en grupp av soldater inom Försvarsmakten vars huvuduppgift är att strida mot fienden på marken. Skyttegruppen leds av en gruppchef som bestämmer inbrytningspunkter, skjutgränser, markerar fientliga soldater och dirigerar hur skyttegruppen agerar i stridsförhållanden. LÄS MER
25. Augmented reality and gamification in higher education : Designing mobile interaction to enhance students’ intrinsic motivation and learning
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : The emergence of augmented reality (AR) and gamification in higher education has gained significant relevance by virtue of their demonstrated usefulness in learning spaces. Prior research has examined these technologies separately and shown promising results, but less is known about the impact of combining AR and gamification in higher education. LÄS MER