Sökning: "Förtroende för banken"

Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden Förtroende för banken.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. BANKKUNDERS INSTÄLLNING TILL AI-BASERADE TJÄNSTER : En kvantitativ marknadsundersökning om svenska kunders inställning till användning av AI inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Axelina Skantz; Urcil Ngongo; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie har genomförts med syftet att undersöka svenska privatkunders inställning till AI-baserade banktjänster och vidare undersöka om de demografiska faktorerna ålder, köneller utbildning utgör en betydande skillnad på inställningen. Bankkundernas inställning till övergången av allt mer automation och AI-baserade lösningar inom banken är viktig och kan påverkas av faktorer såsom förtroende, användar   nytta samt tjänstens syfte. LÄS MER

  3. 3. Förtroende och lojalitet bland svenska privatbankkunder, en kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gustav Mönefors; Mayada Azmirly; [2023]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att skapa en större förståelse för privatkunders förtroende och lojalitet till banker och att kartlägga sambandet mellan dessa begrepp. En fördjupning av begreppen förtroende och lojalitet genomförs. Studien kommer att använda en kvantitativ forskningsmetod med digitala enkäter delade på sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetens roll vid kreditgivning till stora företag : En studie om svenska storbankers upplevelse av hur hållbarhetsaspekter påverkar kreditgivningen till stora företag

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Alina Sjöberg; Maja Olsson; [2022]
    Nyckelord :Lending; Sustainability aspects; EU-Taxonomy; Kreditgivning; Hållbarhetsaspekter; EU-Taxonomin;

    Sammanfattning : Hållbarhet är ett område som fått stort fokus i samhället och samhällets aktörer är idag mer medvetna om hållbarhetens problematik och dess konsekvenser. Banksektorn har en viktig roll för den hållbara utvecklingen och därför är det av stor vikt att bankerna tar hänsyn till hållbarhet för att medverka till att företag bedriver en hållbar verksamhet. LÄS MER

  5. 5. Kreditbedömning : En studie om kreditbedömningsprocessen och dess brister

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Nikola Stefanov; Alem Saipi; [2021]
    Nyckelord :Kreditbedömning; CAMPARI; 5C-modellen; Informationsasymmetri;

    Sammanfattning : Nystartade företag är i synnerlighet i behov av finansiering i ett tidigt skede, och vänder sig då till kreditinstitut för ett lån. Det lägger i sin tur höga krav på institutens kreditbedömning för att uppnå så lite kreditförluster som möjligt. LÄS MER