Sökning: "Förtroendeingivande"

Visar resultat 1 - 5 av 135 uppsatser innehållade ordet Förtroendeingivande.

  1. 1. ”Har du sex som du mår bra av?” : En narrativ analys om barnmorskors erfarenhet av att identifiera sexuell ohälsa och våldsutsatthet hos ungdomar genom bedömningsverktyget SEXIT

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Anna Wennberg; Hlin Nordström; [2024]
    Nyckelord :ADOLESCENCE; ASSESSMENT TOOLS; MIDWIVES; NARRATIVE ANALYSIS; RISK REDUCTION BEHAVIOR; YOUTH CLINIC; VIOLENCE; BARNMORSKOR; BEDÖMNINGSVERKTYG; MINSKAT RISKBETEENDE; NARRATIV ANALYS; UNGDOM; UNGDOMSMOTTAGNING; VÅLD;

    Sammanfattning : Abstrakt  Bakgrund: Sexuell ohälsa och våldsutsatthet är vanligt bland ungdomar och kan få allvarliga hälso-och beteendemässiga konsekvenser för unga kvinnor och män. Ungdomsmottagningarnas centrala mål är att främja sexuell och reproduktiv hälsa. LÄS MER

  2. 2. Hur samverkar varumärkesaktivism och kriskommunikation? : En kvalitativ studie av hur varumärkesaktivism och kriskommunikation kan samverka för att upprätthålla trovärdighet i händelse av kris

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Wilma Nordin; Philip Urtel Carlbom; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesaktivism; kommunikation; kris; kriskommunikation; trovärdighet;

    Sammanfattning : Varumärkesaktivism är en allt mer uppmärksammad marknadsföringsstrategi som har utvecklats till följd av en turbulent och polariserad samtid med globala, regionala och lokala utmaningar. Den har gett upphov till sociopolitiska diskussioner och ökade krav från konsumenter gentemot företag. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mikaela Isacson; Danayit Yibrah; [2024]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Attitude; Purchase intention; Interaction; Trust.; Sociala medier; Influencer marketing; Attityd; Köpintention; Interaktion; Förtroende.;

    Sammanfattning : Datum:   2024-01-04 Nivå:    Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi:   Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens  Universitet.  Författare:   Danayit Yibrah   &   Mikaela Isacson                     (00/12/10)                 (99/02/26) Titel:    Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare:   Pejvak Oghazi Nyckelord:   Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention,  Interaktion, Förtroende. LÄS MER

  4. 4. Mötet med vårdpersonal - föräldrarnas upplevelser när deras barn är inneliggande på sjukhus : en litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Caroline Hildemo; Sophie Romert; [2023]
    Nyckelord :Communication; Healthcare professionals; hospitalized children; Parents; Relationships; Barn på sjukhus; Föräldrar; Kommunikation; Relationer; Vårdpersonal;

    Sammanfattning : Bakgrund När barn är inneliggande på sjukhus så deltar ofta föräldrarna i omvårdnaden enligt vårdfilosofin familjecentrerad omvårdnad. Detta är oftast positivt både för föräldrar och barn men det kan även leda till svårigheter i mötet mellan föräldrar och vårdpersonal eftersom de ska dela på omvårdnadsansvaret. LÄS MER

  5. 5. HIV-smittade patienters erfarenheter av bemötandet inomhälso- och sjukvårdenEn litteraturöversikt om ett stigma som ännu lever kvar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Linnéa Löfgren; Li Mannby; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Patienter med HIV och AIDS kan idag leva ett liv med god livskvalitet.Stigmatisering relaterat till diagnoserna upplevs fortfarande vara ett problem inom hälso- ochsjukvården. Sjuksköterskor beskriver rädslor för att bli smittade av viruset vid omvårdnadoch blodhantering. LÄS MER