Sökning: "Förtroendeteori"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Förtroendeteori.

  1. 1. Nanoinfluencers som inflytelserika opinionsledare : En kvalitativ studie om hur ett företags Brand Equity påverkas vid samarbeten med nanoinfluencers

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Manns; Hzbai Tekeste; [2020]
    Nyckelord :Nanoinfluencer; Brand Equity; Trustworthiness; Engagement; Brand Awareness; Nanoinfluencer; Brand Equity; Trovärdighet; Engagemang; Varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : Due to the dramatical change in society coming from digitization, marketing changed from a traditional approach to a digital scene. A phenomenon that appeared as a result of this is marketing through influencers, also seen as opinion leaders in online communities. LÄS MER

  2. 2. Kan Bitcoin bli framtidens betalningsmedel i utvecklingsländer?

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Gustaf Starbrant; Isak Bengtsson; [2020]
    Nyckelord :Betalningsmedel; Bitcoin; blockkedjetekniken; digital valuta; möjligheter; risker; utvecklingsländer;

    Sammanfattning : Titel: Kan Bitcoin bli framtidens betalningsmedel i utvecklingsländer? Författare: Isak Bengtsson och Gustaf Starbrant Bakgrund och problemdiskussion: I utvecklingsländer finns det betydande grupper människor som inte har tillgång till ett fungerande bankkonto. Detta skapar problem i form av finansiellt utanförskap för vissa befolkningsgrupper. LÄS MER

  3. 3. WE DON’T ALWAYS MARCH STRAIGHT - En kvalitativ undersökning om hbtqi-personers förtroende för den svenska Försvarsmakten

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Hanna Bodell; Angelika Knutsson; [2019-03-14]
    Nyckelord :Hbtqi; förtroende; Försvarsmakten; reklam; marknadsföring; genus; organisationskultur; intervju; pink washing; maskulinitet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vad respondenterna som definierar sig inom hbtqi-begreppet anser om den svenska Försvarsmaktens pridekampanjer, samt om de upplever att kampanjerna har haft någon påverkan på deras förtroende för den svenska Försvarsmakten och i så fall om det lett till ökat eller minskat förtroende. Teori: Maskulinitetsteori, genusteori, förtroendeteori. LÄS MER

  4. 4. Virtuella valutor : riskanalys av nya betalningsmedel

    Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Victor Malm; Tobias Bjurhall; [2015]
    Nyckelord :Virtual currencies; crypto currencies; digital currencies; Bitcoin; raistone; new means of payment; risk; risk analysis; trust; trust theory; agency theory.; Virtuella valutor; kryptovalutor; digitala valutor; Bitcoin; raisten; nya betalningsmedel; risk; riskanalys; förtroende; förtroendeteori; agentteori.;

    Sammanfattning : Historien om betalningsmedel vänder under 2010-talet blad och börjar på ett nyttkapitel. Nästa steg i den monetära utvecklingen sker när de virtuella valutorna ökar ianvändning. LÄS MER

  5. 5. Återetablering av förtroende inom revisionen : Ett aktieägarperspektiv

    Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alisa Brzac; Jessica Hellman; [2015]
    Nyckelord :Auditor independence; reform of the EU statutory audit market; auditor rotation; auditor firm rotation; non-audit services; shareholder trust; trust theory; agency theory; expectation gap.; Revisorns oberoende; revisionspaketet; revisorsrotation; byrårotation; icke-revisionstjänster; aktieägarnas förtroende; förtroendeteori; agentteori; teorin om förväntningsgap.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Aktieägarnas förtroende för revisionen och de finansiella rapporterna har påverkats negativt på grund av de revisionsskandaler som har varit aktuella under senare tid. Skandalerna har lett till att pålitligheten i revisionen har ifrågasatts av de finansiella rapporternas användare. LÄS MER