Sökning: "FAQ"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet FAQ.

  1. 1. Utveckling av en FAQ chatbot - för frågor om ett program på ett universitet

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Nemanja Gligorijevic Ilic; [2021]
    Nyckelord :Artificiell Intelligens AI ; chatbot; dialog; IBM Watson Assistant; kommunikation; universitet;

    Sammanfattning : The implementation of chatbots and service services is becoming more common. The reason for this is that they are constantly available to answer questions, no matter what time it is. To make one chatbot is not just to write questions and specific answers. LÄS MER

  2. 2. Att utveckla en chattbot med Rasa

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :William Ganrot; Paul Johansson; [2020]
    Nyckelord :chattbot; rasa; virtual assistant; ai assistant;

    Sammanfattning : Världen blir alltmer digitaliserad och i med det, utvecklas nya metoder för att kunna underlätta arbetet för oss människor med automatiserade system som bland annatkontrolleras av AI (artificiell intelligens). Nya utmaningar står inför dörren för att fåsamhällen att anpassa sig till den nya framtiden. LÄS MER

  3. 3. När krisen kommer : En kvalitativ forskningsstudie om en kommuns HR-enhets krishantering av Covid-19

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Henric Vickström; [2020]
    Nyckelord :HRM; SHRM; Ledarskap; Organisatorisk lärande;

    Sammanfattning : Spridning av Covid-19 viruset har lett till en pandemi i världen där olika organisationer behöver göra anpassningar för att hantera krisen. Syftet med den här studien är att ta reda på hur en HR-enhet arbetar under en kris inom en kommun. LÄS MER

  4. 4. Skillnaden mellan open source och closed source chatbottar : En undersökning av två chatbotsplattformar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Christoffer Ramsten; Ahmet Jallow; [2019]
    Nyckelord :Chatbottar; Open source vs Closed source; SAAM; Mjukvaruuarkitektur; Utvärderingsmetoder; Modifierbarhet;

    Sammanfattning : Syfte –Svenska myndigheter, framförallt Domstolsverket, är intresserade av att implementera en chatbot för att kunna informera allmänheten om sina tjänster samt även besvara frågor på ett lättare sätt. Studier inom kundtjänst har tidigare visat tecken på att förbättra kundupplevelsen med hjälp av den härtekniken. LÄS MER

  5. 5. Design av dynamisk kundtjänstsida

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Andreas Wallin; Erik Avetisyan; Olle Djerf; [2018]
    Nyckelord :Webbdesign; FAQ; kundtjänst;

    Sammanfattning : Målet var att designa en demo till en modulär och dynamisk kundtjänstsida. Denna sida skulle lätt kunna skalas, byggas på och kopplas till andra system. Lite mer konkret så designas en hemsida åt apoteket Kronan, på uppdrag av Connectel. LÄS MER