Sökning: "FAShion internationalization"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden FAShion internationalization.

  1. 1. Survival of the fittest : The Internationalization of Fashion Start-ups

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alina Zubanova; Reena Sauer; Sergio Andres Ruiz Gonzalez; [2022]
    Nyckelord :Internationalization; International Business; Fashion Startups; Survival; Factors; Business Strategy;

    Sammanfattning : Globalization is a development that allowed businesses to internationalize with ease. Startup hubs in Europe are growing and fashion is one of the most dynamic internationalizing industries. Combining the aspects of startups, fashion and internationalization led to the development of this research topic. LÄS MER

  2. 2. Hållbar utveckling i klädindustrin : KappAhls hållbarhetsarbete

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Ikram Rahmoun; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens modeindustri har blivit en alltmer globaliserad och komplex värdekedja. Under de senaste åren har ett större antal klädföretag valt att utlokalisera sin produktion med målet att minska kostnader, vilket har inneburit att textiltillverkningen förflyttats till låglöneländer. LÄS MER

  3. 3. Är hållbarhet genomförbart? Förutsättningar för SME retailers att agera miljömässigt hållbart på sina internationella marknader

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Astrid Olsson; Alexandra Pavlov; [2020]
    Nyckelord :Internationalization; International expansion; Environmental sustainability; SME; Retail;

    Sammanfattning : Retail companies and customers are becoming increasingly involved in environmental sustainability and the retail industry is becoming more international every day. The purpose of this study is to fill the theoretical and empirical gap between the research fields of internationalization and environmental sustainability amongst SME retailers. LÄS MER

  4. 4. Konsten att knäcka internationaliseringens digitala klädkod - En fallstudie om påverkande faktorer i svenska modeföretags användande av digitala försäljningskanaler i internationaliseringsprocessen

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Linnéa Alexandersson; Jessika Bengtsson; [2020]
    Nyckelord :Digitalization; E-commerce; Fashion; Globalization; Internationalization;

    Sammanfattning : Due to recent development within digitalization, new opportunities have risen for small and medium-sized companies to go international. Within the retail industry, the internationalization process is to a large extent facilitated by the use of online sales channels such as e-commerce. LÄS MER

  5. 5. The role of Networking in Internationalization - The case of Swedish fashion firms’ internationalization

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Melina Amel Sayyah; Karl Rydberg; [2019-08-08]
    Nyckelord :Networks; Networking; Internationalization; Foreign market entry; Fashion firms; Fashion industry; Sweden;

    Sammanfattning : Research has shown that networking is a crucial factor for successful internationalization of firms. The role of both formal and informal networks has been stressed as essential to access networks abroad. LÄS MER