Sökning: "FLSA"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet FLSA.

  1. 1. Teachers’ Perceptions of Speaking Anxiety in the Swedish EFL Classroom : An Interview Study of how Six Upper Secondary English Teachers Perceive Speaking Anxiety

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Andreas Wahlström; [2022]
    Nyckelord :Foreign language speaking anxiety; foreign language anxiety; methods of managing speaking anxiety; factors contributing to speaking anxiety;

    Sammanfattning : This degree project is an interview study investigating upper secondary EFL teachers’ perceptions of speaking anxiety in their classrooms. The aim of the study is to gain insight into how the teachers perceive the prevalence of foreign language speaking anxiety (FLSA) among their pupils, the factors contributing to FLSA and what methods they use to manage FLSA in their EFL classrooms. LÄS MER

  2. 2. Om språkångest i engelskundervisningen i årskurs 9 : Ur elev- och lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Abdullah Amouna; Manal Helwanji; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med mer än 4 decennier är språkångest, eng. language anxiety (LA) är fortfarande ett angeläget forskningsämne bland forskare (Gkonou, Daubney, & Dewaele, 2017). He (2018) rapporterar att främmande språkångest, eng. LÄS MER

  3. 3. Foreign Language Speaking Anxiety among EFL Leaners in Swedish Lower Secondary Schools

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Abdullah Amouna; [2021]
    Nyckelord :English-as-a-foreign-language EFL ; foreign language anxiety FLA ; foreign language speaking anxiety FLSA ; language anxiety LA ; fear of negative evaluation FNE ;

    Sammanfattning : Language anxiety (LA) is “the worry and negative emotional reaction when learning and using a second language and is especially relevant in a classroom where self-expression takes place” (Gregersen & MacIntyre, 2014, p. 14). LÄS MER

  4. 4. Teachers’ Perspectives on Foreign Language Speaking Anxiety : A Qualitative Study of Foreign Language Speaking Anxiety in a Swedish Upper Secondary School Context

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Daniel Eriksson; [2020]
    Nyckelord :FLSA; Foreign Language Speaking Anxiety; Oral Production; Reducing Speaking Anxiety; Teachers’ strategies; FLSA; Lärarnas strategier; Muntlig Produktion; Talängslan i främmande språk; Reducera Talängslan.;

    Sammanfattning : The aim of the present study was to find out about teachers’ awareness, experiences and specific strategies used when dealing with Foreign Language Speaking Anxiety in the subject of English in Swedish upper secondary schools. Five teachers were interviewed to find out about their awareness and experiences of what contributes to Foreign Language Speaking Anxiety, and what manifestations students show who suffer from it. LÄS MER

  5. 5. "Får jag ta det på svenska?" : en empirisk studie i FLSA ur lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik

    Författare :Linn Andersson; [2020]
    Nyckelord :Andraspråksinlärning; Foreign Language Speaking Anxiety; lärarattityder; talängslan;

    Sammanfattning : Studien syftar till att kartlägga ämneslärares arbetssätt, kunskaper och attityder till elever som lider av Foreign Language Speaking Anxiety, även kallat FLSA. I bakgrunden redogörs för begreppets innebörd, dess uppkomst hos elever och vilken påverkan det har på engelskundervisningen i skolan. LÄS MER