Sökning: "FLSA"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet FLSA.
1. Teachers’ Perceptions of Speaking Anxiety in the Swedish EFL Classroom : An Interview Study of how Six Upper Secondary English Teachers Perceive Speaking Anxiety
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : This degree project is an interview study investigating upper secondary EFL teachers’ perceptions of speaking anxiety in their classrooms. The aim of the study is to gain insight into how the teachers perceive the prevalence of foreign language speaking anxiety (FLSA) among their pupils, the factors contributing to FLSA and what methods they use to manage FLSA in their EFL classrooms. LÄS MER
2. Om språkångest i engelskundervisningen i årskurs 9 : Ur elev- och lärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Med mer än 4 decennier är språkångest, eng. language anxiety (LA) är fortfarande ett angeläget forskningsämne bland forskare (Gkonou, Daubney, & Dewaele, 2017). He (2018) rapporterar att främmande språkångest, eng. LÄS MER
3. Foreign Language Speaking Anxiety among EFL Leaners in Swedish Lower Secondary Schools
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : Language anxiety (LA) is “the worry and negative emotional reaction when learning and using a second language and is especially relevant in a classroom where self-expression takes place” (Gregersen & MacIntyre, 2014, p. 14). LÄS MER
4. Teachers’ Perspectives on Foreign Language Speaking Anxiety : A Qualitative Study of Foreign Language Speaking Anxiety in a Swedish Upper Secondary School Context
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : The aim of the present study was to find out about teachers’ awareness, experiences and specific strategies used when dealing with Foreign Language Speaking Anxiety in the subject of English in Swedish upper secondary schools. Five teachers were interviewed to find out about their awareness and experiences of what contributes to Foreign Language Speaking Anxiety, and what manifestations students show who suffer from it. LÄS MER
5. "Får jag ta det på svenska?" : en empirisk studie i FLSA ur lärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ÄmnesdidaktikSammanfattning : Studien syftar till att kartlägga ämneslärares arbetssätt, kunskaper och attityder till elever som lider av Foreign Language Speaking Anxiety, även kallat FLSA. I bakgrunden redogörs för begreppets innebörd, dess uppkomst hos elever och vilken påverkan det har på engelskundervisningen i skolan. LÄS MER