Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Radiation Effects on KBS-3 Barriers: SKB’s work so far
Master-uppsats, KTH/Skolan för kemivetenskap (CHE)Sammanfattning : In the Swedish concept for final disposal of spent nuclear fuel, referred to as KBS-3, a three-layered protection system is used. The system consists of a copper canister holding the spent nuclear fuel deposited 500 meters in a repository built in groundwater saturated granitic rock. LÄS MER
2. Produktutvecklingav friktionssvetshuvuden genom K-FMEA och DFA2
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : I och med ökad konkurrens och ökade kundkrav behöver företag bedriva produktutveckling med en rapid approach. ESAB:s sätt att svara upp mot dessa krav har resulterat i ett brett produktsortiment av friktionssvetshuvuden. Deras långsiktiga mål är därför att inrätta en ny standard för att reducera kostnader. LÄS MER
3. Robotic 3D friction stir welding : T-butt joint
Magister-uppsats, Högskolan Väst/Avd för automationssystemSammanfattning : This Master Thesis was performed in terms of robotic three dimensional friction stir welding with T-butt joint. Friction stir welding (FSW) is a solid state welding method that achieves the weld temperature by friction of a rotating non-consumable tool with the workpiece. LÄS MER
4. Modeling and Control of Friction Stir Welding in 5 cm thick Copper Canisters
Master-uppsats, Reglerteknik; Tekniska högskolanSammanfattning : Friction stir welding has become a popular forging technique used in many applications. The Swedish Nuclear Fuel and Waste Management Company (SKB) evaluates this method to seal the 5 cm thick copper canisters that will contain the spent nuclear fuel. LÄS MER
5. Prospect of Friction Stir Welding in Automobile TWB Production as Alternative of Laser Welding
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : In some situation, commonly used welding processes (Laser and Seam welding) in car industry do not produce mechanically acceptable Tailor Welded Blanks (TWB). The present work explores whether the Friction Stir welding (FSW) can overcome three major drawbacks of Laser welding process to produce TWB for car industry. LÄS MER