Sökning: "Face-to-face team"

Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden Face-to-face team.

  1. 1. “Då sitter vi där i våra rutor på Teams” : En komparativ fallstudie om kollektivt lärande inom team som arbetar helt eller delvis på distans

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maja Plars; Linnea Malmström; [2024]
    Nyckelord :Collective learning; distance work; virtual teams; community of practice; learning; Kollektivt lärande; distansarbete; virtuella team; praktikgemenskaper; lärande;

    Sammanfattning : Då det finns ett intresse för den kollektiva lärprocessen inom många organisationer är syftet med studien att undersöka hur processen sker och hur den påverkas inom team som arbetar helt eller delvis på distans. För att förstå vad som påverkar lärprocessen och hur den kan främjas har studien undersökt vilka förutsättningar för kollektivt lärande som finns i teamen, främst utifrån en teori om att praktikgemenskaper underlättar teamets lärande. LÄS MER

  2. 2. Analysing the Internal Communication in Organisation in the Context of Hybrid Model Working from Perspectives of Leaders and Followers

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Roope Haapanen; [2023-08-29]
    Nyckelord :Hybrid model working; Internal communication; Formal communication; Informal communication Leaders; Followers;

    Sammanfattning : The COVID-19 pandemic kept the world closed for a long time, and its effects affected everyone. Even large organisations could not escape these changes, but it was mandatory for them to come up with new ways, how the working conditions that prevail in offices can be transferred to people`s homes, so that remote working would be possible. LÄS MER

  3. 3. Att navigera genom förändringens vindar : Kommunikationsstrategier i olika faser på en textilfabrik i Thailand

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Karbassi; Hanna Derring; Anastasia Elisabeth Nordin; [2023]
    Nyckelord :Organizational change management; communication communication strategies; Organisatorisk förändringsledning; kommunikation kommunikationsstrategier;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vilka kommunikationsstrategier som chefer använder sig av för att kommunicera förändringar samt hur väl dessa kommunikationsstrategier fungerar. Tidigare forskning har visat att effektiv kommunikation är en avgörande faktor för att lyckas med organisatoriska förändringar. LÄS MER

  4. 4. En djupdykning i hur hybridledare och medarbetare upplever medarbetarskapet : En fallstudie om hur hybridledare och medarbetare upplever medarbetarskapet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Axel Mårtensson; William Humlehagen; [2023]
    Nyckelord :Hybrid leadership; employees; employeeship; employee engagement wheel; dialogue; trust and openness; social activities; connection and collaboration; hybrid work environment; Hybridledarskap; medarbetare; medarbetarskap; medarbetarskapshjulet; dialog; förtroende och öppenhet; sociala aktiviteter; gemenskap och samarbete; hybrid arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Digitaliseringen har lett till att medarbetare i en organisation inte alltid längre befinner sig på kontoret samtidigt. Det har lett till att både hybridledare och medarbetare behöver anpassa sig till detta. En avsaknad av ansikte-mot-ansikte interaktioner riskerar att påverka tilliten och dialoger negativt. LÄS MER

  5. 5. Teamwork makes the Theme work : A qualitative study on theming and performative labour as a differentiation strategy on SME Cafés in Sweden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Zeeb Hala; To Quan Luu; [2023]
    Nyckelord :servicescape; theming; theme; performative labour; aesthetic labour; emotional labour; interaction; teamwork; café; coffee shop; differentiation; differentiation strategy; Disneyization; SME;

    Sammanfattning : Servicescape is a physical setting where the performance, delivery and consumption are exchanged within a service marketplace. It includes sensory components, such as the theme of the place that has a high impact on customer perceptions and purchasing decisions and providing them with extraordinary experiences (Pine and Gilmore, 1999; Zeithaml, Bitner and Gremler, 2009). LÄS MER