Sökning: "Facebook App"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden Facebook App.
1. Om du gör så här kommer killen att älska dig
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : TikTok is a social media platform centered around short user-produced video clips. It is one of the biggest social media platforms in the world with one billion active users, the majority of which are made up of young people. In Sweden most users are under the age of 24 and most of them are girls. LÄS MER
2. EU:s konkurrensrättsliga reglering av app-butiker – En studie av Digital Market Act i relation till artikel 102 FEUF
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : App-butiker påverkar ett helt spektrum av användare, allt från enskilda användare till giganter som Facebook och Amazon, vilket skapar ny problematik på EU:s inre marknad. Uppsatsen behandlar relationen mellan den föreslagna DMA och artikel 102 FEUF, med ett särskilt fokus på app-butiker. LÄS MER
3. A Qualitative User Experience Study on Integrated Application Preferences in Social Media : Focusing on two different target groups of Facebook users
M1-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : This study examines User Experience on in-app Facebook features. Facebook is the SNS with the most users worldwide and is well known for its ability to connect people to one another. LÄS MER
4. Digital närvaro vs. Personlig integritet : En studie om Meta-nätverkets användare
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Meta-nätverket (tidigare kallat Facebook) är ett av de nätverk som har gjort det till sitt levebröd att samla in användardata för att sedan kunna använda dessa för att fylla sina annonsplatser med annonser som är relevanta för varje specifik användare. Användarnas integritet via Meta-nätverket och liknande plattformar har ifrågasatts och företaget Apple har nu utvecklat en datainsamlingspop-up som heter App Tracking Transparency (ATT). LÄS MER
5. Vems röst får höras? : dialekter i ljudboken
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : This essay is questioning the place for dialects in audiobooks on the Swedish market. What are the publishing houses views of casting dialect voices and how are these voices perceived by the audiobook listeners? The theory is built around voice perception in audiobooks, representation and dialects in film, including works from Matthew Rubery, Iben Have & Birgitte Stougaard Pedersen and Jane Hodson. LÄS MER