Sökning: "Facebook användarvillkor"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Facebook användarvillkor.

  1. 1. Privacy paradoxens tillgivenhet till Facebook Inc & Alphabet Inc

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Persson August; Othman Aladdin; [2021]
    Nyckelord :Terms of Service; Privacy Paradox; Integrity; Digital Ecosystem; Användarvillkor; Integritetsparadoxen; Integritet; Digitalt Ekosystem;

    Sammanfattning : I den aktuella avhandlingen kommer Alphabet Inc och Facebook Inc som är två av de fem stora techbolagen som ingår i det digitala ekosystemet att analyseras. Alphabet Inc och Facebook Inc har valts ut på grund av deras affärsmodell bygger på att använda privatdata som handelsvara. LÄS MER

  2. 2. Facebook, Google, användarna och språket : En interpersonell analys av språket i Facebooks och Googles användarvillkor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Sandra Johansson; [2021]
    Nyckelord :Användarvillkor; systemisk-funktionell grammatik; språkhandlingar; tilltal; omtal; modalitet; interpersonella metafunktionen; Facebook; Google;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen har tre interpersonella aspekter av språket i Facebooks och Googles användarvillkor undersökts med ett övergripande syfte att öka kunskapen om språket i användarvillkor. Analysen har gjorts utifrån den systemisk-funktionella grammatiken, och de aspekter som har undersökts är språkhandlingar, modalitet samt tilltal och omtal. LÄS MER

  3. 3. Inkompatibla användarvillkor på Facebook.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Jakob Morssy; [2018]
    Nyckelord :Användarvillkor; Facebook; standardavtal; datapolicy;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Det nya hotet mot användarens integritet : En studie om individanpassad reklam på Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Jessica Boström; Beatrice Svedlund; [2017]
    Nyckelord :Social media; Facebook; personalized advertising; cookie; Integrity and behavior; Sociala medier; Facebook; individbaserad reklam; cookies; integritet och beteende;

    Sammanfattning : Problem: Vid accepterandet av användarvillkor och cookies på Facebook får företag information om respektive användare och kan därmed skapa individanpassad reklam, något som kan uppfattas som integritetskränkande. Syfte: Analysera och beskriva användarens beteende och vidare kunskap om individanpassad reklam, via cookies, på Facebook. LÄS MER

  5. 5. På dina villkor? : En diskursanalytisk studie om hur personlig integritet konstrueras i digital miljö

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Jenny Borg; Tina Hedström; [2016]
    Nyckelord :Personlig integritet; sociala medier; användarvillkor;

    Sammanfattning : I takt med att internet fått en allt mer självklar ställning i dagens samhälle uppkommer debatter om personlig integritet med jämna mellanrum. I rampljuset står ofta hur sociala medier belyser och behandlar användares integritet i den digitala miljön. LÄS MER