Sökning: "Facebook socialt arbete"
Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden Facebook socialt arbete.
1. Arbetsrelaterad self-efficacy, arbetsrelaterade stressorer och ålder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/PsykologiSammanfattning : Studien syftade till att undersöka på vilket sätt arbetsrelaterad self-efficacy predicerade de arbetsrelaterade stressorerna krav, kontroll och socialt stöd hos verksamma inom kontaktyrken (N=63). Syftet var också att undersöka om, och därest på vilket sätt, prediktionerna modererades av ålder. LÄS MER
2. Upplevelser av arbetsbelastning hos Socionomer inom myndighetsutövning
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Hög arbetsbelastning lyfts ofta när man diskuterar socionomyrket. Syftet med studien är att undersöka upplevelsen av arbetsbelastning hos de yrkesverksamma socionomerna inom myndighetsutövning, hur de hanterar samt kan påverka sin arbetsbelastning själva och vilket stöd dem har inom verksamheten. LÄS MER
3. Att dela eller inte dela : En studie om socionomers förhållningssätt på sociala medier
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Spets, A. To share or not to share. A study on social workers’ attitudes towards social media. Degree project in Social work 15/30 credits. LÄS MER
4. Moralisk stress bland socialsekreterare inom barnavårdsutredningar
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Moralisk stress har uppmärksammats och forskats om bland hälso- och sjukvårdspersonal men är inom socialt arbete ett understuderat område. Syftet med studien har därför varit att undersöka om och i vilken utsträckning socialsekreterare inom barnavårdsutredningar upplever moralisk stress och vad som skapar moralisk stress. LÄS MER
5. Utvecklande och engagerande - eller ett nödvändigt ont? : En studie om möjligheter och hinder i lärares arbete med skönlitteratur och boksamtal med koppling till värdegrundsfrågor i årskurs F-3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur F-3 lärarna i studien beskriver sitt arbete med läsning och boksamtal med koppling till värdegrundsfrågor i Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 (Lgr 11) (2019, s. 6 - 7). LÄS MER