Sökning: "Facebook-användare"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet Facebook-användare.

  1. 1. När falskt möter sant på Facebook - en netnografisk fallstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Tove Grüttner; [2017]
    Nyckelord :Konfirmeringsbias; Facebook; Kommentarsfält; Fake News; Falsk information;

    Sammanfattning : Studien belyser dagens spridning av falsk information på sociala medier och vad som händer när sådan information dementeras av användare på sociala medier. Denna uppsats är en fallstudie och undersöker vad reaktionerna blir från Facebook-användare när en publicerings osanning belyses i kommentarsfältet. LÄS MER

  2. 2. Låter du andra styra din identitet på Facebook?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Amanda Bergström; Olivia Bengtsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sociala medier har växt oerhört mycket den senaste tiden, både till antalet användare och tiden som spenderas på de olika sociala medierna. Facebook är idag det sociala mediet som har flest användare i världen. I Sverige besöker 82% av befolkningen i åldersspannet 16 till 25 år Facebook dagligen. LÄS MER

  3. 3. Den svenska filterbubblan : Så ser verkligheten på Facebook ut för unga, politiskt aktiva människor i Sverige

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Filip Häggberg; Johannes Lundberg; [2017]
    Nyckelord :Filterbubblor; Echo chambers; Eli Pariser; Facebook; Politik.;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Internetaktivisten Eli Pariser berättar i sin bok The Filter Bubble: What the Internet Is Hiding from You hur algoritmer på sociala medier filtrerar bort innehåll som går emot det användaren tycker om. I stället får användaren ett skräddarsytt flöde som bara presenterar innehåll som går ihop med dennes personliga preferenser. LÄS MER

  4. 4. Polisen är kommunikation : en kvalitativ studie om relationen mellan polisens image och profil i kommunikationen på Facebook

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ebba Bergholz-Widell; Felicia Kervefelt; [2017]
    Nyckelord :Polismyndigheten; Sociala medier; Profil och image; Strategi; Kommunikation;

    Sammanfattning : 
Problemformulering och syfte:
Kritik har riktats mot polisens närvaro i sociala medier då samhället har ifrågasatt om polisen behöver lägga energi och tid på att närvara på dessa plattformar (Erlandsson 2015). Syftet med den här studien är att analysera vilka uppfattningar ett urval av Facebook-användare har om polisens kommunikation på Facebook, för att sedan jämföras med hur polisen vill framstå och om de arbetar strategiskt för att lyckas med detta på Facebook. LÄS MER

  5. 5. Vad är det du säger? - en studie av eWOM utifrån tre perspektiv med Skånetrafiken som exempel

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Katarina Stridsberg; Katarina Stridsberg; Malin Wasström; Malin Wasström; [2017]
    Nyckelord :Elektronisk word-of-mouth; Elektronisk word-of-mouth; eWOM; eWOM; Facebook; Facebook; Kommunikationsstrategier; Kommunikationsstrategier; Tillförlitlighet; Tillförlitlighet; Trovärdighet; Trovärdighet; Serviceföretag; Serviceföretag;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar elektronisk word-of-mouth (eWOM) och syftar till att undersöka hur serviceföretag i sina kommunikationsstrategier kan förhålla sig till den eWOM som skapas på deras Facebook-sida på grund av användarnas möjlighet att interagera med varandra. Detta görs utifrån Skånetrafiken som exempel, vilka tillhandahåller kollektivtrafiken i Skåne. LÄS MER